Fårö - Kutensbensin

Zweden, Gotland County

Ook vandaag weer een mooie trip vol herinneringen gemaakt - naar het eiland boven Gotland, Fårö.

In 2008 hebben we hier met zijn viertjes gezeten in een huisje gehuurd van een vriendin van Rindert, Kristina. Zij had een soort pension en cafe, erachter was een restaurant, en ernaast nog een soort "benzinebar", losjes ingericht zoals wegrestaurants in de VS dat wel zijn. Het heet "Kutensbensin".
Bijzonder daaraan is het kunstwerk eromheen, een hele verzameling oude auto's, die langzaam wegroesten. Het heeft iets bijzonder authentieks, dat zeker.

We namen de pont in Fårösund, zoals alle veerponten in Zweden(en dat zijn er heel veel) geschilderd in de kleuren van de vlag, geel en blauw.
En tochtje van een kwartier.
Van de pont af reden we naar de "Raukar", een plek op Fårö waar langs de kust prachtige rotsformaties zijn. Berber en Hylke hebben daar toen ook heel veel op rondgeklommen. En natuurlijk deed Berber dat nu ook weer. Zie foto:-).
Langs een hele mooie kustweg door het natuurgebied gereden, op een bepaald moment rechtsafgeslagen, en toen kwamen we langs de plek waar we in 2008 een fijne week doorgebracht hebben. Het was toen midden in de zomer en best wel heet.
En Berber en ik herinnerden ons nog de prachtige zonsondergangen die we vanuit ons huisje konden zien.

's Avonds ging Annet aquarelleren aan een tak met appeltjes.