Naar Hitzerode

Nederland, Tilburg

Vandaag zijn we vertrokken vanuit huis naar Hitzerode. Voor Liesje wordt gezorgd. Ze vond het maar niks, al die drukte terwijl we ons op de reis aan het voorbereiden waren. Dus daarna was ze vast blij dat het zo lekker rustig was. Wel jammer voor haar dat ze nu twee weken niet voor de openstaande deur met hor kan zitten.
Maar ja, ze kan wel van de vensterbank naar buiten kijken naar de vogeltjes. Anne past op haar, dat gaat vast goed:-).
Via Eindhoven en Venlo naar Duitsland, helemaal de "Ruhrpott" dwarsdoor, wat best druk is. In Essen staat op drie viadukten boven de autobahn: "Rahn müsste schießen, Rahn schießt und TOOOR! TOOOR! TOOOOOOOOR!". Ik wist nooit waar dat over ging, tot ik een keer een doku daarover zag. Het gaat over "Das Wunder von Bern", een gebeurtenis in 1954, voetbalgeschiedenis. https://nl.wikipedia.org/wiki/Finalewereldkampioenschapvoetbal_1954. Maar het verhaal is eigenlijk groter dan een potje voetbal, het gaat over een geschonden natie (Duitsland) op zoek naar een nieuwe identiteit na WO II, en de aanloop naar het "Wirtschaftswunder".
Afgezien van wat werk onderweg ging de reis prima, en om een uur of half zes 's middags waren we bij ons vakantieadres, "Haus Bärbel"in Hitzerode. Nadat we alle spullen naar binnen gebracht hadden gingen we naar Bad Sooden-Allersdorf. Een "dubbeldorp", zoals je er wel meer hebt, het oorspronkelijke dorp, hier Allersdorf, en daarnaast in eind 19e, begin 20e eeuw gebouwd kuuroord, hier Bad Sooden. Alles bij de hand, Lidl, Aldi, Rewe:-).
's Avonds niets meer gedaan, pizza uit de oven en slaaapen...