MAS - Santander, en de baai

Spanje, Santander

Het Museo de Arte Moderno y Contemporaneo de Santander Y Cantabria. Voluit.
Daar zijn we vandaag geweest.
Een beetje een allegaartje, zou je kunnen zeggen. Moderne kunst, maar ook ouder werk. Door elkaar.
Er was een grote tentoonstelling van LP-hoezen. Tot de opkomst van CD's en alles wat daarna kwam natuurlijk een kunstvorm op zich.
Zo zag ik een hoes van Beethoven's 5e en "Dark side of the moon" van Pink Floyd naast elkaar. De gelijkenis is treffend.

Verder heel veel tekeningen en portretten, wat Annet erg leuk vond. We hebben er meer dan 2 uur rondgelopen, ik heb me geen moment verveeld.

Daarna naar de baai gelopen, waarbij we langs het prehistorisch museum kwamen, dat open leek, maar dat was niet zo, er waren namelijk verkiezingen vandaag, en dat gebouw was ook stemlokaal. De uitslag is inmiddels bekend, het lijkt weer op een patstelling in de politiek hier, net als pakweg 7 maand geleden.

We kwamen langs de Banco de España (zie foto van mij).

En langs een monument ter herdenking van een bombardement in 1941, met grote verwoestingen en veel menselijk leed tot gevolg.
Deze stad heeft tweemaal een grote verwoesting meegemaakt. De andere was in 1893, toen in de baai een stoomboot ontplofte met vreselijke gevolgen. We hebben in de katedraal een beschrijving ervan gelezen in bloemrijke taal.
Geeft je wel een andere kijk op zo'n stad. En verklaart ook wel, waarom er relatief weinig echt hele oude gebouwen staan.

De baai is prachtig om te zien, het was ook mooi weer, en er kwam ook net een grote Ferry uit Groot Brittanië aan. De meeste opvarenden zullen merken dat hun verblijf hier dankzij het Brexit-referendum in vergelijking met vorige week 10% duurder is geworden.
Tsja, de stem van het volk heeft gesproken..... Good luck with it folks.

Op een terrasje wat gegeten/gedronken, terwijl ik in mijn nieuw geschreven schriftje nog wat werkwoorden oefende.
Ik wil eigenlijk iemand aanspreken om er iets over te vragen(de imperfecto van "ser"), maar durfde dat toch niet. Eenmaal thuis kwam ik erachter dat ik het fout had:-) :-) :-)

En verder geluierd in het groene huis, waar de vogeltjes kwetteren en alles pais en vree is...

geniet maar verder - ik moet wel lachen over een bank waar puur en simpel 'Geld' op staat - kan ik me hier in't Noorden niet zo voorstellen...indrukwekkende foto's !