Fröjel kerk met labyrinth, Gannarve bootgraf, Uggarde roj, Kerk in Hablingbo met labyrinth op de muur.

Zweden, Klintehamn

Annet had voor deze dag een heel programma uitgedacht. Een "round-trip".
Eerst reden we naar de Fröjel kerk, waar in het kerkhof ervoor ook een zeer oud labyrint was. Vergelijkbaar met dat bij Visby.
Natuurlijk deze helemaal gelopen. Wenn schon, denn schon...:-).
Daarna de kerk van binnen bekeken. Annet merkte ook vandaag weer op dat het houtsnijwerk van de mensen hier heel mooi en goed is. Het teken- en schilderwerk daarentegen van mindere kwaliteit. Maar daarom niet minder leuk om te bekijken.

Vlakbij Fröjel was een bootgraf, Gannarve. Het zag er zeer goed uit, uit de bijschriften op bordjes bleek dat het voor een deel opnieuw gelegd was, omdat er stenen weg waren.

Toen naar Uggarde roj, een plek waar we in 2008 ook met zijn vieren geweest waren. Het zijn graven, die bestaan uit stapels stenen, een aantal heel erg hoog en vijftig meter in doorsnee.
We herinnerden ons nog dat Berber er toen, zoals zo vaak, erbovenop klom, wat Annet natuurlijk, zoals ook zo vaak, niet een goed idee vond:-).

De volgende stop was bij de kerk van Hablingbo, waar ook een labyrint was. Maar: niet buiten in het gazon, maar binnen in de kerk afgebeeld op de muur. Zie foto.

En toen weer naar huis, toch nog een rit van een uur en een kwartier. Zo klein is dit eiland niet...