De lange reis naar huis: Öresundbrug, Brug over de Grote Belt, Kolding, Flensburg, Hamburg, Bremen, Enschede, Thuis

Zweden, Unnaryd

We deden vanmorgen rustig aan. We kregen nog een rondleiding door het compleet gerenoveerde huis van Anita. Echt een mooi stukje werk.
En daarna afscheid en op stap. In de motregen door Halland, stukje Skane tot aan de Öresundbrug bij Malmö.
Oversteken naar Denemarken.
We waren heen via Puttgarden gegaan, nu besloten we terug via Odense, Kolding, Flensburg te gaan.
Driemaal reden we over een grote brug: De Öresundbrug, de Brug over de grote Belt(Storebaeltsbroen), en de brug van het Deense eiland Fyn naar Jutland. Bij de Storebaeltsbrug was een mooi eiland ongeveer in het midden van de grote Belt, met een vuurtoren, Sprogø.
Dit hele eiland is nu met de brug over de grote Belt verbonden en is daardoor door landaanwinning ook een stuk groter geworden.
Tussen 1923 en 1961 werd het eiland gebruikt voor de gedwongen opvang van vrouwen die seksueel losbandig leven voorstonden.
Destijds beschouwd als een alternatief voor de gevangenis, dus humaan.......
Een eindje verder, op Jutland zagen we een bord van een pleisterplaats: "Hylkedal". Daar zijn we natuurlijk gestopt:-).
Vandaar via Flensburg, Hamburg, Bremen, Rheine, Enschede, Arnhem terug naar huis.
Een lange lange weg, met vooral op het Duitse stuk Autobahn veel "Baustellen". Dus dan mocht je maar 60, soms 80 km/uur...
En toen reden we de Zuringhof in Tilburg binnen, om kwart voor twee 's nachts.
Berber wachtte ons op en hielp met uitladen.
Het is fijn om na een geslaagde vakantie weer veilig thuis te komen.
Hylke is er tijdens de hele vakantie in gedachten bijgeweest, en dat was goed zo.