Lärbro

Zweden, Lärbro

Berber vertrok vandaag. Reuze jammer, maar ze heeft morgen een studentassistentschap in Nijmegen, waarbij ze fysiek aanwezig moet zijn.
Toch fijn dat ze mee was, het is ontzettend belangrijk voor ons hier met zijn drieën herinneringen op te halen. En Hylke was er in gedachten steeds bij......
Ze had ook de vroege boot, om 7.15 uur, dus vroeg opstaan. Ik bracht haar naar de vertrekhal in Visby, en daarna gauw naar huis en nog wat maffen.
Met boot, bus, nog een bus, vliegtuig, trein vanaf schiphol was ze over elven 's avonds weer op het honk in Nijmegen. Alles goed.
Annet en ik hebben niet zo veel gedaan deze dag. Wel even naar de kerk in Lärbro gereden en die bekeken. Op de de begraafplaats zijn ook graven van mensen die na WO II vanuit concentratiekampen hier naar het neutrale Zweden gebracht werden op te herstellen. Voor sommigen was het te laat. Al hebben ze nog wel het einde van deze verschrikking mogen meemaken.
Tussendoor steeds contact met Berber. We waren blij en opgelucht toen ze uiteindelijk thuis was gekomen.
En Annet heeft getekend, zoals bijna elke dag. Een Klaver deze keer.