Op zoek naar een wandelstok in Eschwege

Duitsland, Werra-Meißner-Kreis

Vanmorgen deden we rustig aan en stonden vervolgens verkwikt op. Een klein water- of eerder koffieballet in de keuken. De pot in de koffiezetter bleek niet echt origineel, en duwde dus het lekstoppertje niet open.....Dus liep de koffie over het werkblad en ook, nog erger in de lades eronder :-(.
Nadat ik de troep opgeruimd had Annet en Berber koffie op bed gebracht.

Ik stelde voor om naar een tweedehandswinkel in Eschwege te gaan, om te kijken of we daar wellicht een wandelstok voor mij konden kopen.
En misschien nog andere leuke dingen.
Dat is gelukt! Er was een keur aan wandelstokken, Berber en ik hebben een paar schoenen gekocht, en Annet een grote Neurenberger koekjestrommel van Schmidt.
En: er hing een prachtig jurk geschikt voor Larpen. Die hebben we voor Berber gekocht.
Kortom: voor ieder een trofee.
Voor de koffiezetter hebben Berber en ik een rond zinken schijfje gekocht met een landschapje in keramiek erin. Beide materialen smelten niet op een warmhoudplaatje, maar zorgen er wel voor dat de koffiepot iets hoger staat. GeMcGiverd in de praktijk :-). Het werkt:-).
Daarvoor waren we nog bij Kaufland, waar we van alles aan etenswaren kochten, o.a. een enorme avocado. Berber wist dat ze die bij Kaufland hebben.
En Schierker Feuerstein. Een herinnering aan onze lieve Hylke, die toen we in Elend waren zo'n flesje in één keer achterover goot, en toen een wat geprikkeld gevoel in zijn keel had. Maathouden was soms niet zijn ding :-).
Met al onze schatten terug naar huis.
We zitten hier in het Werratal, vandaar de foto's van de Werra in Eschwege vanaf de brug.
En 's avonds een wandeling naar het bos vlak achter het dorp, waar heel veel junikevers rondvlogen, van die hele grote en een adembenemend mooie zonsondergang te zijn was. Zie foto's.