De grot van Covanalas - Chinese winkel²

Spanje, Cueva de Covalanas

Gisteravond hadden we online gereserveerd voor een bezoek aan de "Cueva de Covalanas" bij de plaats Ramalas de la Victoria. Hier mag je alléén onder begeleiding in, met maximaal 7 mensen. In deze grot bevinden zich prehistorische schilderingen, maar dan échte, en niet replica's zoals in Altamira. We kregen de tour van een mevrouw die zeer ter zake kundig was.
Bijzonder om iets te zien dat duizenden jaren geleden door een kunstenaar gemaakt is. Met perspectief en manieren om de beweging van de dieren uit te beelden. Een hele tijd daarna deed men dat niet. Knap.

Zie hier foto's :

In Ramalas: óók een Asiatische winkel. Zeg maar: in het kwadraat. Zelfde "formule": een relatief smalle voorgevel, het lijkt een 'gewoon' winkeltje, en gaat dan heel erg ver door naar achteren, waar vast ook muren voor weggebroken zijn. It's like the Tardis, bigger from the inside. Een assortiment aan spullen, veelal goedkope troep, waar je "u" tegen zegt.
En voorin iemand met een Asiatisch uiterlijk, die de hele tijd op zijn/haar smartphone zit te koekeloeren.
Deze was ook al in het kwadraat, wat onverschilligheid betreft, had geen enkele belangstelling voor de klanten en zat te videofoneren met vriendinnen.

's Avonds nog even bij de zee gekeken. En het standbeeld van "Salvador Hedilla" vlakbij ons huis. Blijkt een luchtvaartpionier te zijn geweest: https://es.wikipedia.org/wiki/SalvadorHedillaPineda
En is dus geboren in Castillo Siete Villas, waar we zitten.

wat een snor! en een hemelse blik!