Zoekplaatje

Spanje, Castillo Siete Villas

Deze dag begon buitengewoon relaxed thuis. We hoefden pas in de loop van de middag weg richting Weeze, dus konden rustig aan doen. En het meeste was gisteren al gepakt.
We zijn met zijn drieën. Annet, ik en iemand die niet genoemd wil worden in dit blog en ook geen foto's van hem erin wil hebben. Ik zal dus ook zijn naam niet noemen, alleen maar vermelden dat hij vorige week al zijn examens met goede resultaten heeft afgesloten. Wat een enorme rust geeft :-).
Op de foto's moet je hem er dus maar bij denken. Een persoon die zeer aan zijn privacy hecht. En ik heb dat te respecteren.

Ondanks een lichte tik in de auto(Annet zei dat die er al een hele tijd inzit)kwamen we prima in Weeze aan en zetten de wagen op de immense parkeerplaats daar.
Vliegveld Weeze is een voormalige basis van de geallieerden(Brits), en dat kun je nog heel goed zien aan de oude barakken en woonhuizen op het terrein. Allemaal geschiedenis.
Kort geleden ging ik met Ryanair vanaf Charleroi. Wat een verschil hier. Geen militair vertoon met machinegeweren, ze waren hoffelijk en efficiënt. Werd zelfs nog op explosieven gecontroleerd met een papiertje en een spectrometer. Goed hoor. Zo kan het ook.

De vlucht verliep vlotjes, maar toen begon het gesodemieter: heb anderhalf uur in de rij gestaan voor de gereserveerde huurauto. Met als gevolg dat we in het donker ons vakantiehuis moesten vinden, met een navigatie die in de bergen van slag raakte. Bij daglicht was het geen probleem geweest, omdat het huis met zijn kenmerkende lichtgroene kleur vanaf de weg prima te zien is. Nu wel. We doolden wat rond, kwamen een getikte vrouw tegen aan wie ik mijn beste Spaans de weg vroeg, maar waar eigenlijk geen zinnig woord uitkwam. Ze bazelde maar wat, en dat was ook duidelijk voor wie geen Spaans begreep.
We reden een stuk terug, en toen herkende ik het huis ineens vanaf de 'grote' weg.
Het licht brandde bij de poort, en de sleutels hingen in de deur, zoals beloofd. Alles in orde.
Hehe, wat een opluchting.. We zijn er.