De visinpakster - Rawhide!

Spanje, Santoña

Gewinkeld in Santoña vandaag. Wat door het centrum geslenterd, en bij de baai gezeten.
De stad is niet zo groot, lekker overzichtelijk.
We reden er binnen over het industrieterrein, waar een geweldige hoeveelheid visverwerkende fabrieken staan, hoofdzakelijk voor Ansjovis. De lucht als je er door rijdt is navenant :-). Om te snijden...
Gek genoeg ruik je er in het centrum zelf vrijwel niets van.
Hier en daar staan beelden, één van Miguel Cervantes, de schrijver van Don Quijote. Ik geloof echt dat er geen stad in Spanje is waar niet een standbeeld staat dat verband houdt met Don Quijote. Verder het schip van Juan de la Cosa, die samen met Columbus naar Amerika gezeild is, en het Mariabeeld mee heen en terug genomen heeft.
Ook een leuke: een beeld van een visinpakster. In de visindustrie werk(t)en natuurlijk veel vrouwen die het inblikken deden. Ik denk dat veel tegenwoordig automatisch gebeurt.

Vanavond een wandeling over de "Boppelãns" de weg achter het dorp langs. Wat koeien, pinken, en ineens ook een kast van een huis met een enorme oprit ernaartoe.
We wilden naar het bos erachter, en dat wekte de nieuwsgierigheid van een stelletje pinken(koeien die nog niet gekalfd hebben, mocht iemand dat niet weten) die naast ons meerenden. Jiiihaah! Rawhide :-).
Op hun oormerken stonden de namen: Doberman, Chelsios, Avalon, Hunter. Eentje had geen naam, alleen een nummer, 1786. Zielig, als de rest wel een naam heeft. En jij niet...

En helaas, ook vanavond bewolking, dus geen zon in de zee zien zakken.
Morgen is de laatste kans....

wat zien jullie veel boeiende dingen - en nu ook nog loeiende koeien - krijg je vast heimwee....