Van zeevaarders, vissers en biologen

Spanje, Museo Marítimo del Cantábrico

Laatste dag vandaag. Gepakt.Nog even rondgekeken. En terug naar Santander, de huurauto terugbrengen.
We hebben de hele dag, want de vlucht gaat pas vanavond.
Er werd vandaag ook een expositie geopend in het cultureel centrum in Castillo over de luchtvaartpionier Salvador Hedilla. Daar zijn we niet geweest, hierbij wel wat foto's van een gisteren voor hem onthuld monument op de rotonde, een replicatie van zijn vliegtuig uit begin vorige eeuw.

Dus zijn we naar het Maritiem Museum geweest in Santander, waar we over de boulevard naar toe liepen.
Lekker weer.

We hadden weer mazzel, het was gratis na 14 uur. Een verdieping met zeedierendingen, een prachtig aquarium onderin(sorry geen foto's), en een verdieping overneAntarctica en zeebiologie.
En nog wat andere dingen, bv over de Spaanse zeeoorlogvoering en de explosie van het stoomschip vol dynamiet in de haven van Santander in 1893. Boem! de halve stad weg en 500 doden.

Daarna terug naar de auto en naar de luchthaven. En daar zitten we nou. In "niemandsland", na de check, maar voor het boarden.

Nawoord: inmiddels is het de volgende dag, en heb ik er al weer een dag werken opzitten.
Al met al is de terugreis goed verlopen, alleen was de vlucht een uur vertraagd. Daardoor waren we pas om 1.20 uur 's nachts thuis.
En kon ik eindelijk - even, tot de wekker vanmorgen om 7.15 uur ging - instorten.

Ik heb een hele leuke vakantie gehad.
En volgens mij mijn twee reisgenoten ook. Maar dat mag je hun zelf vragen als het zo uitkomt.

Blij dat jullie goed en wel weer thuis zijn ! Na zoveel heerlijke dagen - ja, dat zal ik zeker jouw reisgenoten ook eens vragen! Liefs, matja