Toneeldag "Dialoog tegen mij" in Hoessenbosch

Nederland, Berghem

Hoewel dit eigenlijk niet bij de reis van Annet en mij in Duitsland hoort, wil ik hier toch even over vertellen, omdat ik het zo leuk vond.
Elk jaar organiseert men in Openluchttheater Hoessenbosch bij Oss een workshop van een dag waarin mensen in groepjes van drie, twee spelers en 1 regisseur, samen een dialoog repeteren en uitwerken.
Het was de 7e keer dat het was, voor mij de tweede.
Ik vond het sowieso geweldig om te doen, en extra leuk was dat Berber en Annet beide kwamen om te kijken op het eind van de dag.
Alle groepjes(8 dit keer) laten dan zien wat ze ingestudeerd hebben. En het was allemaal best verschillend wat je te zien kreeg. Toegang gratis :-).
Ik heb de hele dag gerepeteerd met Peter (de regisseur) en Grietje(tegenspeelster). Leuk detail: Grietje woont al jaren in Oss, maar komt oorspronkelijk uit Leeuwarden.
Dus daar hadden we het ook nog even over. Mijn tegenspeelster van het jaar ervoor was er ook weer.
Je bent dan echt zo'n hele dag bezig, voor een stuk dat enkele minuten duurt. Tsja, zo gaat dat met toneel he. Het thema dit jaar was "moeders".
Er zijn wel foto's van ons repeteren, maar helaas... niet van het korte optreden:-).
Berber was uit Nijmegen gekomen, Annet uit Tilburg, ik pikte ze met de auto op van station Oss en we gingen gauw naar Hoessenbosch, waar ik me voor moest bereiden.
In de tussentijd gingen Berber en Annet nog wandelen en verdwaalden zelfs nog even kort in het bos daar. Maar: google maps wist raad :-).
's Avonds naar Tilburg, waar Liesje met smart op ons wachtte. Ze had honger :-). Berber zal de komende tijd als wij er niet zijn op haar passen.
Dit was een prima begin van mijn vakantie.