Door vier landen naar Merzig

Nederland, Tilburg

Nederland, België, Luxemburg, Duitsland. Vanochtend, 1 dag later dan eerst gepland op reis gegaan.
Omdat er dit weekend een Larp-event in Muiden was, waar twee van onze medereizigers erg van genoten hebben.

Tijdens het pakken en huishoudelijke dingen, scharrelde de poes wat om ons heen, nog onbewust van het feit dat zij zo dadelijk twee weken in eenzame opsluiting doorbrengt. Haar dagen slechts doorbroken door bewaker Antoine(de buurman) die wat eten naar binnen schuift :-).
Om een uur of 10 reden we weg, Berber was niet zo lekker, en dat is ze jammer genoeg nog niet zo.
Langs de oranjebonte koe bij Poppel België in. Even tanken in Ravels, de benzine is en blijft 20 cent goedkoper dan in NL.
Via Geel, Hasselt, Aarlen door Luxemburg. Het weer was mooi, jammer genoeg is de voorspelling voor de rest van de week niet zo goed.
In Luxemburg natuurlijk weer getankt, daar is het pas echt goedkoop.

Rond de klok van vieren 's middags kwamen we bij onze vakantiewoning aan. Eigenlijk gewoon een deel van de woning in een mooie buitenwijk van Merzig.
Mevrouw Schmitt verwelkomde ons en leidde ons rond, wat best wel lastig was voor haar, want ze heeft iets met haar "Bandscheibe" en loopt heel moeilijk.
Ondanks deze kwaal was ze goedgemutst en vertelde honderd uit over het huis haar eigen verhaal, bv dat haar man een heleboel exotische vogels houdt in de achtertuin. Die gaan we nog een keertje bekijken.
De woning is mooi, goed verzorgd, met alles erop en eraan. Een prima uitvalsbasis om het Saarland en omstreken te gaan bekijken.
Annet en Berber bleven thuis, wij gingen boodschappen halen bij een "hypermarché" "Kaufland", waar je van alles kunt krijgen.
Ik vind het altijd moeilijk om in zo'n grote winkel mijn weg te vinden.

De weg ernaartoe was even lastig, de weg erheen, de Rieffstrasse, bleek halverwege afgesloten met een slagboom. Net Berlijn vroeger, waar de straten ook ergens in het midden afgekapt werden met slagboom (en muur). Maar met dit verschil dat deze bewaker van het fabrieksterrein van Villeroy & Boch(grote porceleinfabriek, wereldwijd bekend) moest lachen om deze Nederlanders op zoek naar de supermarkt. Hij wees ons vriendelijk de weg.

Na terugkomst gauw gekookt, de avond was relaxed.

Het gaat hier best wel goedkomen in Ferienwohung Exotis :-).