“In London, everyone is different, and that means anyone can fit in.” – Paddington Bear

Verenigd Koninkrijk, Londen

De dag begon voor de dames vroeg, zij waren om 7.00 uur aan de beurt voor het ontbijt. De jongens volgden een half uur later.
Buschauffeur Walter bracht ons naar het Natural History Museum. De spits viel mee waardoor we ruim op tijd aankwamen. Dan nog maar een wandeling naar Kensington Park. Ondanks het vroege tijdstip en de miezerregen was er toch veel bedrijvigheid. Een groep kinderen speelden cricket, honden werden uitgelaten en deelnemers aan de Londen marathon van zondag liepen hun benen los.
We bekeken vanaf een afstandje het huis van William & Kate, hoewel op dat moment het net open gezette SOM meer e aandacht trok.
Om 10 uur stonden we weer bij het Natural history. De leerlingen kregen de tijd om rond te kijken. Er was vanalles te zien zoals dino skeletten, een aardbeving simulator en alle dieren van de wereld.
Na het museum bezoek begon de rondwandeling langs diverse bekende plekken in Londen. We begonnen bij Buckingham Palace, om vervolgens via the birdcage naar Westminster Abbey te lopen. Klokslag 1 uur hoorden we het bekende deuntje van de big ben. Via the cenotaph, the horse guards en Trafalgar square kwamen we aan bij Covent garden. Hier kregen de leerlingen even hun welverdiende rust.
Het namiddag programma bestond uit een bezoek aan hef British museum waar leerlingen objecten moesten zoeken en daar selfies mee moesten maken. Het groepje met de meeste/beste foto’s ontvangt een mooie prijs.
Na een korte periode van vrije tijd gingen we eten. De meningen verschilden over de steak & ale pie maar het was in elk geval een Britse eet-ervaring zullen we maar zeggen.
Aangezien veel leerlingen moe waren gingen we alleen met de echt geïnteresseerde naar de Harry Potter winkel op Kings Cross. We maakten een foto bij het bekende karretje en keken onze ogen uit in de winkel. De rest van de groep genoot van de broodnodige rust in het hotel. Er werden spelletjes gespeeld in de gemeenschappelijke ruimte, waarbij vooral meneer Wintraecken en meneer Spronken erg fanatiek waren tijdens het spel saboteur.
En zo kwam een goed gevulde dag ten einde.

Het thuisfront geniet mee van de enthousiaste berichten!

Bas Jennen 2023-04-22 18:54:50

Wat ontzettend leuk om zo mee te mogen genieten van deze bijzondere reis!

Cindy Thijssen 2023-04-22 22:33:02

Als bijna 80 jarige geniet ik van jullie Engelse reis Dankjewel !