San Pietro e Trastevere

Italië, Roma

Gister waren we al in Vaticaanstad, maar toen stonden we alleen op het plein, vandaag gingen we de Sint Pieter binnen. Bij binnenkomst werden we meteen bevangen door de immense grootheid van dit bouwwerk. Met behulp van een deskundig ingesproken audiotour door de docenten, zochten de leerlingen hun weg door de Sint Pieter. Hierna was er tijd om de koepel nog te beklimmen en souvenirs te kopen.
De middag was vrij en bepaalden de leerlingen zelf wat ze gingen doen.
Om half 7 hadden wij ons laatste avondmaal in de volkswijk Trastevere. Een relatief authentieke wijk in Rome. We genoten van een pizza punt, lasanga en tiramisu, wat een lekkere manier om ons bezoek aan Rome af te sluiten.
Helaas moeten de koffers alweer ingepakt worden. Morgen zijn we allemaal weer thuis!

Dank je voor de blogs om te kunnen lezen dat jullie t leuk hebben gehad!! Goede reis naar huis morgen!

Hilde wijers 2017-04-27 22:50:33

Erg leuk dat we op deze manier de reis hebben kunnen volgen. Bedankt en een goede terugreis naar Stein!