Back to school

Griekenland, Korfoe

Na het ontbijt vertrokken we naar Gouvia. Ondanks dat we al jaren in het dorp verblijven hadden mevrouw Beij en Stals het strand nog nooit bij daglicht gezien. Het vista op de baai was prachtig.
We moesten vandaag in Gouvia zijn voor de Coronatesten en besloten dat we met de hele groep even naar het strand gingen. Er was namelijk weer eens een programma wijziging.
Via de Nederlandse dames van de ambassade was het toch nog gelukt om een bezoek te brengen aan de Stavros music school.
Toen we naar de school vertrokken kwam de regen met bakken uit de lucht. Corfu heeft niet voor niks de bijnaam 'het groene eiland'. Op het eiland regent het door het micro klimaat vaker dan op menig ander Grieks eiland.
Vanwege de regen werden we in de hal van de school ontvangen, aanvankelijk zou dat buiten zijn vanwege corona. Er was veel bekijks van de leerlingen van de andere school waardoor we ons een beetje ongemakkelijk voelden. Het waren wel heel veel Griekse leerlingen.
In de hal werden we getrakteerd op een prachtig concert van een aantal leerlingen van de muziekschool. Wat een talent hebben deze kinderen op muzikaal gebied. Bijzonder hoe deze school in 3 dagen tijd ons bezoek heeft voorbereid. Ook meneer Wintraecken speelde nog iets op een basgitaar nadat mevrouw Beij had verteld aan de directrice dat hij dat goed kon aan sociale groepsdruk kan ook een docent niet ontsnappen. Na het concert bekeken we nog de school en werden we getrakteerd op een lunchpakket en een mok die de school speciaal voor ons had laten drukken.
Het oorspronkelijke plan was om in de middag de Panthokrator op te rijden. Helaas had het de hele ochtend geregend en vanwege onze ervaring met natte wegen gister besloten we dat de wegen te glad en gevaarlijk waren om de tocht naar boven op een verantwoorde manier te volbrengen. De leerlingen kregen daarom de mogelijkheid om nog even te zwemmen en hun kamers op te ruimen.
Het avondeten was eens iets anders dan Grieks, namelijk pizza. De leerlingen konden pizza's bestellen per tafel en er werd goed gegeten.
Na het eten was het tijd voor bingo waarbij mooie prijzen gewonnen konden worden.
En zo kwam er een einde aan onze laatste avond op Corfu.