Een warm welkom

Griekenland, Korfoe

Vandaag stond in het teken van internationalisering. Na het ontbijt vertrokken we naar de Stavros Music school. Zoals de naam van de school al zegt is dit een middelbare school georiënteerd op muziek. De leerlingen worden voorbereid op een vervolgopleiding in de richting van muziek, zoals een universitaire opleiding zoals muziekwetenschappen of het conservatorium.
We werden ontvangen in het auditorium van de school. Een leerlingen orkest en enkele solisten speelden een aantal prachtige nummers voor ons. We waren allemaal onder de indruk van de prachtige muziek.
Na het concert werden onze leerlingen rondgeleid door de school. Sommige dingen zijn hetzelfde als bij ons. Zo hebben de verschillende vleugels ook verschillen kleuren en staan er kluisjes op de gang. Elke vorm van vergelijking houdt dan ook snel op. De roosters worden met de hand gemaakt, de tafels staan vol met graffiti, de lokalen zijn kleur, er zijn krijtborden.. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat een verschil met ons Groenewald! We klagen wel eens over de warmte, het niet goed functionerende internet en de roosters.. maar dankzij het bezoek aan deze school kunnen we alles weer fijn relativeren :)
Terwijl de leerlingen werden rondgeleid liepen de docenten naar de 'p-vleugel' van deze school. In deze betonnen keet werden muzieklessen gegeven. In één van de noodlokalen werd prachtig gezongen door een groep leerlingen terwijl in het lokaal ernaast een blazersgroep de tune van de Simpson in had gezet, hoe tof was het om mee te kunnen genieten met het geluid dat deze getalenteerde leerlingen produceerden. (En maakt de staat van het gebouw dan nog veel uit?)
Tegen 1 uur keerden we weer terug naar het hotel waar we even gingen afkoelen in het zwembad. De jongens daagden meneer Vermeesch uit voor een wedstrijdje opdrukken. Helaas bleek dat dej breakdance docent nog steeds in topvorm was dus hij kon zich zelfs met 1 hand nog vaker opdrukken dan de leerlingen. Uiteindelijk werd meneer Vermeesch door Bas in het zwembad gegooid en
Na deze sportiviteit maakte Jardy voor iedereen gebakken ei met spek. Het werd een gezellige lunch.
Nu onze magen gevuld waren vertrokken we richting Corfu stad. Daar
Kijken' . Bhadden we afgesproken met een aantal leerlingen van de Music school. De leerlingen verdeelden zich in groepjes en verkenden de stad. Ze leerden zo niet alleen de stad kennen maar ook elkaar.
Rond 8 uur vertrokken de Griekse leerlingen naar huis. Omdat we nog niets gegeten hadden, haalden we een snelle hap bij de Macdonalds, moet een keer kunnen zullen we maar zeggen.
Eenmaal terug uit de stad zochten we een cafeetje op aan het strand om daar te wachten tot meneer Blom een jaartje ouder werd. Nadat we hem gefeliciteerd hadden moesten we toch echt snel naar bed. Morgen worden we om 9 uur verwacht op het 7e gymnasium van Corfu.