Themadag water, part 2

Griekenland, Municipal Unit of Meliteieis

We begonnen de dag, uiteraard weer na het ontbijt, met een lange rit naar het noorden van het eiland. De eerste stop was Sidari. Hier konden we heel erg goed de werking van wind en water op het eiland zien. Het noordelijk deel van het eiland heeft een kustlijn die voor een groot deel bestaat uit klei. Door aanhoudende wind, regen en zeewater slijt deze klei snel af. In Sidari zijn, dankzij de erosie, goed de verschillende aardlagen te zien.
Onze volgende stop was Kassiopi. Een klein havenstadje. Helaas begon het keihard te regenen toen we de parkeerplaats aankwamen. Ergens anders heenrijden was ook geen optie omdat de wegen door de regenval onbegaanbaar worden. Dan maar wachten tot het droog zou worden..
Er werd meegezongen met de muziek, via snapchat werd een spelletje gedaan en er werd gezocht naar radarbeelden die duidelijkheid zouden geven over hoelang de regen nog zou duren. De radarbeelden lieten echter geen regen zien dus daar hadden we ook niks aan. Toen het wachten toch wat lang duurde, werden de leerlingen ongeduldig en wilden toch richting de zee. De kleren werden uitgedaan en een groep dappere leerlingen vertrok in zwemkleding naar de haven. De bezoekers die zaten te schuilen in lokale eettentjes juichten en klapten voor de onverschrokken jeugd die door de straten kwamen gerend om uiteindelijk met een flinke plons in de haven te springen. Toen de groep terugkwam was het bijna droog en besloten we om gezamelijk richting de baai te lopen. Een waterig zonnetje brak door waardoor we gelukkig nog een mooie zonnige middag hadden in het stadje en de baai.
Nadat we ons in het appartement hadden opgefrist gingen we samen eten in Corfu stad. Dit keer aten we heerlijke Griekse tapas in een gezellig restaurantje. Drie Nederlands Griekse leerlingen en hun moeder Karin voegden zich bij ons waardoor er nog volop gepraat kon worden over de verschillen tussen Griekse en Nederlandse jeugd. Na het eten trokken ze nog even de stad in om een gezellige avond te hebben.
Rond half 12 waren we weer terug in onze appartementjes. Hier werd onderandere nog het spelletje qwixx gespeeld tussen mevrouw Beij, meneer Wintraecken, Thijs en Jard. Het werd een spannend potje waarbij iedereen speelde voor de winst. Uiteindelijk was het Thijs die het spel won, met slechts 2 punten verschil met meneer Wintraecken.