Robocup EK 2018 Team Jup dag 2

Italië, Abruzzen

29-05-2018, dag 2.
Dag twee van ons EK avontuur begint rustig.. langzaam ontwaken we door de lichtstralen van de zon welke toch een betere wekker zijn dan dat kabaal van de smartphones. Na onze eerste nachtrust (die trouwens ontzettend goed bevallen is) gaan we dan vandaag aan de slag met hetgeen waar we echt voor gekomen zijn; het afmaken en perfectioneren van onze robot. De dag begint voor ons iets later en we besluiten tijdens het ontbijt dan ook om het iets rustiger aan te doen. Dit gesprek, onder het genot van een heerlijk stuk gebak (ja in Italië eten ze dus blijkbaar meer gebak dan brood als ontbijt..) krijgt daarom al snel een ander onderwerp dan robotica. Vanuit de grote bijzonder mooie eetzaal kijken we namelijk uit op het strand en uiteraard de zee.. In combinatie met de heerlijke temperatuur lijken deze een magnetische werking te hebben op onze gedachten en dus staat het besluit vast: we gaan nog even het strand op! Het hotel ligt direct aan het strand en heeft hier ook een privé gedeelte met parasols en ligbedden. Hier zoeken wij een fijn plekje in de zon, om vervolgens alle mogelijke vormen van schaduw op te zetten. Het duurt niet lang of we liggen in het water te genieten. Na anderhalf uur strand, waar de mannen elkaar maar al te graag ingraven in het zand, is het tijd om ons klaar te maken voor de inschrijving. Gelukkig zijn we direct aan de beurt en krijgen we allemaal een pasje, dat maakt het al meteen stukken serieuzer. We nestelen ons op de voor ons beschikbaar gestelde tafel en kijken met grote ogen om ons heen. Wat een hoop verschillende teams van verschillende landen. Op dit EK nemen wij deel aan het gedeelte “Rescue Line” maar er zijn veel meer onderdelen. Een stukje verder staan grote vormen gemaakt van papier-maché bedekt met lagen verf, we lachen er even om want dit is nou niet echt hoe wij robotica kennen.. Enfin, we pakken onze spullen uit en zoeken op de ietwat kleine tafel een plekje voor alles wat is meegebracht. De laptop gaat open, de robot wordt aangezet en alle onderdelen worden aan elkaar gemaakt om de robot compleet te maken. Om inspiratie op te doen over hoe we problemen nu eigenlijk aan moeten pakken kijken we ook eens bij andere teams, natuurlijk heeft iedereen zijn eigen creatieve manier om met dezelfde problemen om te gaan.. Dit helpt ons op weg met een stuk waar we toch wel problemen mee hadden. Er wordt hard gewerkt want morgen zijn de eerste wedstrijden al en we willen natuurlijk vanaf het begin hoge ogen gooien. Om 17:30 uur begint de openingsceremonie, best gek want we zijn al de hele middag aan het werk dus eigenlijk is het voor ons al lang geopend maar ach, het zal wel iets Italiaans zijn. Dit werd bevestigd toen we te horen kregen dat de gehele ceremonie in het Italiaans zou zijn, waarop we besloten om terug naar het hotel te gaan en ons op te frissen. Rond half 7 werd afgesproken voor het diner en werd al snel besloten om weer terug te gaan waar we gisteren gegeten hebben. Want ja, die man was gewoon superaardig en we hebben voor nog geen 12 euro pp ruim voldoende water en een pizza die volgens Rick beter is dan die van Happy Italy.. Dat we niet aan de Italiaanse gebruiken gewend zijn was al duidelijk, maar we kregen de bevestiging nogmaals toen we helaas gevraagd werden om later terug te komen.. het restaurant ging pas om half 8 open. Gisteren bijna te laat en vandaag flink te vroeg, morgen hebben we misschien meer geluk. Om de tijd om te krijgen zijn we het winkelcentrum in gelopen en kwamen we tot de mooie ontdekking dat er een speelhal op de eerste etage gesitueerd is. Hier gaan we vast nog wel de nodige tijd doorbrengen! Om half 8 stipt staan we weer bij de pizzeria op de stoep en de eigenaar herkent ons meteen. De bestelling bleef bijna ongewijzigd en na een goed uur (snel voor Italiaanse begrippen dus) waren we alweer terug in ons hotel. Hier werd besloten toch nog even door te werken aan de robot. Maar goed ook want tijdens het werken werd het schema van de wedstrijden gepubliceerd, om 09:30 uur staat de eerste wedstrijd op het programma. Vlak voor tienen beginnen de hoofdjes toch wat te knikken en wordt het besluit genomen om te gaan genieten van een welverdiende nachtrust. Morgen weer vroeg op want we hebben voor 9 uur ons interview, daar moeten we natuurlijk fris en fruitig op staan.

Niks mis met dat Italiaanse tempo :) Graag volgende keer ook wat foto's van de pizza! Enne, wanneer gaan jullie ijs eten?

Mevrouw Stals 2018-05-30 08:50:51

Veel succes vandaag !!

Marco Smeets 2018-05-30 09:26:39

Heel succes morgen en geniet er van!