Turbulent

Duitsland, Weeze airport

Het leek vandaag geen beter moment voor ons vertrek naar Corfu, het was thuis koud en nat. Ruim van te voren (rond 14.30) waren bijna alle leerlingen en docenten aanwezig. We hadden veel te vroeg afgesproken bleek later, we konden pas vanaf 15.00 door de douane. Weeze is maar een klein vliegveld dat alleen 'open' is rondom vertrekkende en aankomende vluchten. Maargoed, beter te vroeg dan te laat zullen we maar zeggen.
Rond 16.15 begon de boarding procedure en stipt optijd vlogen we om 17.00 u door de wolken richting Corfu.
De docenten meneer Breed, meneer Ploum, mevrouw Beij en mevrouw Stals zijn in het verleden al een of meerdere keren naar Corfu gegaan met Groenewald. De laatste Corfu reis was alweer vier jaar geleden en werd toen georganiseerd met het oog op het profielwerktstuk. Wegens allerlei redenen werd de reis een aantal jaren niet meer georganiseerd. Echter merkten we dat er steeds meer behoefte ontstond om ons meer bezig te houden met internationalisering. De belangrijkste reden hiervoor is dat hbo's en universiteiten met hun selectie studies niet meer alleen kijken naar cijfers, maar ook naar je ervaringen buiten het leerwerk. Reden voor ons om de Corfu reis weer van stal te halen en er een andere draai aan te geven. We maakten bijvoorbeeld contact met een tweede school en zochten naar een Nederlander die op Corfu is gaan wonen.
De vliegreis vandaag begon een beetje hobbelig. Het eerste half uur hadden we veel last van turbulentie maar toen we de meeste wolken achter ons hadden gelaten verliep de reis gladjes.
Gladjes verliep ook het laatste deel van de reis. Na aankomst snel de koffers van de band plukken en met een bus naar het appartementen complex. Snel de kamers verdrlen en Gouvia in.
We kochten voor iedereen nog een heerlijke pita giros of souvlaki om de laatste honger te stillen. Na een beetje vrije tijd gingen we weer terug naar 'huis'.