'De stemming is gezet' (Uitspraak leerling)

Griekenland, Gouvia

Vandaag was het eindelijk zo ver: de Corfureis 2022 is begonnen!
Om kwart voor 10 vertrok de trein met Groenewalders naar Rotterdam. Gelukkig waren er geen stakingen en lagen er ook geen objecten op de rails dus geheel volgens planning kwamen we aan op Rotterdam centraal. De docenten regelden even de tickets voor de bus naar het vliegveld, maar ook dat was snel gedaan.
Vanwege alle drukte op Schiphol en andere vliegvelden, waren we een beetje huiverig voor de situatie op Rotterdam Airport. Bij aankomst zagen we allerlei dranghekken die looproutes vormden. Gelukkig stond niemand in deze rij en konden we gewoon naar binnen lopen. Zelfs bij de douane waren we nagenoeg de enigen dus binnen 5 minuten stonden we bij de gates. Ook het boarden en de vlucht zelf verliepen uiterst soepeltjes. De docenten hebben al best veel Groenewaldreizen gemaakt maar we kunnen wel zeggen dat dit de meest soepele reis ooit was.
Het laatste onderdeel van de reis moest met onze huurbusjes worden volbracht. De docenten haalden de busjes bij het verhuurbedrijf op, de leerlingen werden snel daarna ingeladen en tegen half 9 kwamen we aan bij onze appartementen.
Terwijl de leerlingen even gingen opfrissen, regelden de docenten het avondeten. Een half uur later kon iedereen aansluiten in een restaurant voor een lekker bord gyros, friet en brood.
Na wat vrije tijd sloten we de dag om 0.00 uur.