Fanatisme

Griekenland, Gouvia

Na het ontbijt, dat iets later was dan gewoonlijk, vertrokken we naar een mooi uitzichtspunt over Pontikonis, a.k.a muizeneiland en het klooster van Vlacherna. Dit is een van de meest gefotografeerde plekken van Corfu. Natuurlijk is het uitzicht prachtig en het kloostertje ontzettend lieflijk, maar het coolste is het landen van de vliegtuigen vlak boven de eilandjes. We zochten bij aankomst op hoelaat een vliegtuig zou landen en besloten te wachten. Het was een indrukwekkend gezicht om het enorme vliegtuig zo laag over ons heen te zien komen.
Na 2 vliegtuigen te hebben zien landen bezochten we het kloostertje, staken kaarsjes aan voor een goede terugreis en kochten souvenirs.
Nadat we weer terug geklommen waren naar het uitzichtpunt vertrokken we naar Agios Gorgios, een mooie badplaats. Helaas moesten we er wel het halve eiland voor over, door de regen. We moesten extra voorzichtig rijden want de regen maakt de wegen nogal slippy. Maar gelukkig kwamen we goed en wel aan op het strand waar fijn de zon scheen.
Na gegeten te hebben en genoten van het uitzicht en reden weer terug naar de huisjes. Na opgefrist te zijn vertrokken we naar het avondeten. Hierna volgde het avondprogramma. Meneer Wintraecken had de regels voor een potje levend stratego uitgelegd. Het spel werd bloed fanatiek gespeeld, zelfs zo erg dat er uiteindelijk werd besloten om met remise te eindigen.. dit was zowel voor de verhouding tussen de leerlingen als de leraren beter.
Omdat er nog wat fanatisme gestild moest worden werd er nog gevolleybald.
We besloten de avond met een spelletjes toernooi met pesten, uno en quickx.
En zo kwam er een einde aan een mooie dag