The end..

Griekenland, Chalikounas

Onze vertrekdag begon erg vroeg. Om 7.30 reden we al weg bij onze appartementen. De docenten lieten de leerlingen uitstappen en brachten de auto's terug naar een parkeerplaats van het verhuurbedrijf. De sleutels moesten onder de mat van de bestuurdersstoel gelegd worden.. tsja, als dat gevraagd wordtbdoen we het maar, maar een beetje vreemd voelde het wel. Maar dat was vanaf nu niet meer onze zorg. We hebben een week schadevrij rondgereden in de chaos van het verkeer op Corfu en daar zijn we stiekem best trots op.
Maar veel tijd om hierbij stil te staan hadden we niet want we moesten naar de vertrekhal. Er stond een gigantische rij voor de douane. Gelukkig ging het relatief snel en waren we binnen 3 kwartier bij de gates. Daarna konden we even hangen tot we aan boord konden van het vliegtuig. Helaas zaten we allemaal conpleet random zitplaatsen in het vliegtuig (de terugreis was geen grote groepsboeking maar een boeking van drie kleine groepsboekingen -> in dit geval bleek boeken op deze manier goedkoper -> je moet dan wel extra betalen voor een gereserveerde plaats in het vliegtuig -> we besparen het geld en komen die 2,5 uur wel door.)
In het vliegtuig werd er geslapen, foto's en filmpjes bekeken van de reis, geluisterd naar de gezamelijke Corfu muzieklijst en een pindatje geschreven.
Eenmaal terug op de grond groeide het besef dat deze fantastische reis toch echt over is. Genèse miste Corfu al zo erg dat hij zijn Griekse cheerios tot op de laatste cheerio opat.
Het reisgenootschap ging in kleine groepjes uiteen en ieder vervolgde zijn weg naar huis.
Wat blijft zijn geweldige herinneringen van 6 dagen internationaliseren, pws onderzoek doen en genieten van cultuur en natuur.
Ik denk dat ik namens alle docenten spreek wanneer ik zeg dat we een geweldige groep leerlingen mee hadden. Altijd geïnteresseerd, op tijd, behulpzaam, netjes en correct. We hebben ervan genoten om deze reis samen met jullie te maken!

Groetjes en ik ga jullie missen! (Gelukkig zien we elkaar maandag weer haha)
Mevrouw Stals

Met veel plezier heb ik jullie verhalen gelezen. Bedankt voor jullie goede zorgen. Volgens mij was het een fantastische reis!