Kleien

Griekenland, Acharavi

Omdat we maandag allemaal weer vroeg aan de slag moeten doen we het de laatste twee dagen op Corfu rustig aan. Na een laat ontbijt vertrokken we richting Sidari. Hier bekeken we een fraai geologisch fenomeen; een opgeheven klei afzetting die door de zee weer wordt afgebroken. Klinkt een beetje dubbel maar het laat erosie in zijn mooiste vorm zien. Het samenspel van gele klei en de blauwe zee brachten de harten van onze leerlingen in beroering.
Na al dit moois moesten we even afkoelen kn het water van Achravi. Hierna moest voor de inwendige mens worden gezorgd. De organisatie van dit onderdeel lag in handen van Job en Juul die al jaren op Corfu komen. Job had gister met een lokaal restaurant gebeld, waar ze al jaren te gast zijn, met de vraag of we met z'n allen konden komen eten. Gelukkig kon het en er werd een fijne afspraak gemaakt over het eten.
En wat hadden Job en Juul dit goed bedacht. We werden getrakteerd op een heerlijk voorgerecht van salade, gefrituurde feta, knoflookbrood en pita. Toen volgde er nog een gang met kip, gyros en frietjes. Wat een feest al dit Griekse eten! En wat fijn dat Job en Juul dit konden regelen.
In de vroege avond vertrokken we naar Kerkyra. Hier hadden een aantal leerlingen nog afgesproken met de Griekse leerlingen. Andere leerlingen wilden nog een beetje rondkijken in de stad en weer anderen kochten de laatste souvenirs, of een combinatie van alle drie de opties.
Morgen is alweer onze laatste dag!