When in Corfu...

Griekenland, Agios Gordios

Voor de docenten was het de eerste op Corfu even wennen.. gedurende de nacht waren de docenten wakker geweest door een vervelende mug, een auto alarm en een hard bed.
De volgende ochtend werden de busjes wat later dan gepland afgeleverd, waardoor alles een beetje vertraagd werd. Meneer Ploum en Mevrouw Stals regelden vervolgens het ontbijt met verse Griekse broden. De leerlingen smeerden hun ontbijt en lunch en vervolgens vertrokken we naar het Achllion. Dit zomer verblijf van keizerin Sisi, of Sissi voor de mensen die de films hebben gezien, is een prachtig paleis in neoklassieke stijl. De naam van het paleis komt natuurlijk van de Griekse held Achillis, met wie Sisi zich verbonden voelde. Het paleis heeft mooie gedecoreerde kamers met plafondschilderingen, meubilair en beelden. Bijna in elke kamer zijn er spiegels te vinden, Sisi was dol op haar eigen uiterlijk en wilde overal kunnen zien hoe ze eruit zag.
Toen we uit het Achillion kwamen besloten we om op een ander moment naar de olijfoliefabriek te gaan, het was immers al rond half 2. Gezien de temperatuur was het strand een betere optie.
Ondanks hun eerdere ervaring op Corfu waren de docenten vergeten dat het rijden hier iets anders gaat dan thuis. En dan bedoel ik niet zozeer de mede weggebruikers, maar meer de infrastructuur. Onze navigatie apparaten proberen ons van a naar b te brengen, maar hielden geen rekening met wegen die opeens afgesloten bleken te zijn of totaal niet begaanbaar.
Zo nam mevrouw Stals vol goede moed drie keer een afslag die telkens weer doodliep en reed ze vrolijk door een olijfgaard (google zei dat er een weg liep...) en kwam meneer Breed klem te zitten tussen twee huizen.. dit alles zorgde ervoor dat iedereen meer dan blij was om aan te komen op een mooi strand waar we even bijkwamen van alle hectiek van de dag.
Rond 17 uur waren we terug in het hotel. Snel opfrissen en door naar een restaurantje in Gouvia voor een fijn maal. Na het eten werd er nog even gesport met een potje beach volleybal op het strand.
We sloten de dag af in een barretje waar de docenten ook nog een ontmoeting hadden met
griekse docenten van de twee scholen waar we naar toe gaan. We verheugen ons op het eerste schoolbezoek van morgen!