Alleen maar toppers

Italië, Roma

Na een welverdiende nachtrust begonnen we aan onze tweede dag in Rome.
Vandaag staan een aantal top bezienswaardigheden op het programma.
We begonnen deze ochtend met de Sint Pieter, het bolwerk van het Katholieke geloof. Op het grote plein stond al een aardige rij voor de security check, maar gelukkig waren we na een kwartier innde zon aanschuiven toch redelijk snel binnen. Na een korte uitleg bezochten we de kerk. De Sint Pieter maakte op ons allen indruk. De sportievelingen beklommen de trappen naar de koepel van de Sint Pieter, om bovenin beloond te worden met een prachtig uitzicht over de stad Rome.
Gezamelijk vertrokken we rond half 12 richting het Colosseum. Daar hadden we een kleine 2 uur de tijd om op eigen gelegenheid te lunchen.
Een stevige bodem was nodig want het volgende hoogtepunt diende zich alweer aan: het Colosseum. Dit jaar is het ons gelukkig weer gelukt om tickets te bemachtigen en konden we dus ook het Colosseum van binnen bekijken. Het blijft een aparte plek. Het Colosseum is zowel een icoon voor de stad, maar van de andere kant hebben zich hier ook gruwelijke praktijk afgespeeld.
De volgende stop is de Palatijn, een van de zeven heuvelen van Rome. Hier bevonden zich de paleizen van de Romeinse keizers. Zij woonden verheven boven het volk. We slenteren langs de ruïnes en genieten van het uitzicht. Vervolgens dalen we af naar het forum romanum, het kloppende hart van het Romeinse Rijk.
We lopen over de Romeinse straten waar misschien eens Julius Caesar gelopen heeft.
We bekijken de Curia, het huis van de Vestaalse maagden en nog een aantal iconische plaatsen.
Rond half 5 begint de vermoeidheid en de warmte ervoor te zorgen dat onze concentratie ons allemaal in de steek laat. Daarom is het de hoogste tijd om naar het restaurant te lopen voor een maaltijd. Gelukkig kunnen we eerder dan gepland aanschuiven en wordt het eten snel geserveerd.
Na de maaltijd lopen we naar de Trevi fontein, weer een topper! De leerlingen krijgen hier vrije tijd en de mogelijkheid om op eigen houtje rond te kijken en te genieten van deze mooie plek.
Gezamelijk keren we weer terug naar het hostel waar sommige leerlingen nog even met mevrouw Beij en Stals naar een lokale pub gaan om de dag af te sluiten.
En zo eindigt weer een mooie dag!

Fijn dat jullie het leuk hebben! Klinkt als een drukke dag met alleen maar hoogtepunten!! En wat een weertje! Je krijgt wat je verdient he! Ik verheug me op je volgende verhaal! Liefs, ook voor de rest!

Juliëtte 2018-04-21 08:55:57

Wat is het weer een genot om jullie te volgen. Het leest alsof we er zelf ook bij zijn. Veel plezier e a domani 🌞