Arrivederci Roma

Italië, Fiumicino

Na een korte nacht werden we helaas alweer veel te vroeg opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We vertrokken ruim optijd omdat het wel eens druk kon zijn op de weg. De Italianen hebben een lang weekend vrij (de dag van de arbeid op 1 mei wordt gevierd met niet werken) en trekken dan massaal naar buitenhuizen op het platteland rondom Rome om daar met de familie samen te zijn. 2 jaar geleden misten we door deze drukte bijna ons vliegtuig. Dit jaar waren we zo optijd dat we de drukte ruimschoots voor waren.
We moesten nog even wachten tot we konden inchecken, een prima moment om voor onze jarige Vynée te zingen.
Na het inchecken vervolgden we onze weg door het vliegveld, via de douane, naar onze gate. Het wachten werd veraangenaamd doordat enkele leerlingen op de piano in de vertrekhal speelden.
Om 10 uur vertrokken we dan toch echt uit Italië. De vlucht van 2uur verliep soepel en voor de mensen een goed moment om nog wat bij te slapen.
Inmiddels zitten we in de bus onderweg terug naar Stein, moe maar met allemaal mooie ervaringen en herinneringen.
Arrivederci Roma!
(Nog wat nostalgie https://youtu.be/-prQ8AE_nvY )

Jammer voor jullie is de reis alweer voorbij, maar ook jammer voor ons, want wij hebben genoten van de dagelijkse reisverslagen. Bedankt dat we mee hebben mogen genieten. Hopelijk volgend jaar weer 😎