En route

Frankrijk, Paris

Onze dag begon vroeg toen we met een beetje vertraging rond half 7 wegreden uit Stein. Omdat de meesten wel heel erg veel zin hadden in deze reis werd er door dit enthousiasme niet meer veel geslapen onderweg. Na een voorspoedige reis van ongeveer 6 uur kwamen we na twaalven aan in Parijs. Al direct werden we getrakteerd op een prachtig uitzicht op de Eiffeltoren! Dit bouwwerk werd geopend in 1898 vanwege de wereldte toonstelling van dat jaar en is één van de grootste trekpleisters van Parijs!
Na deze prachtige toren van een afstand bekeken te hebben, werd het tijd om de toren van dichtbij te gaan bekijken.
Via de zuid pijler van de toren beklommen we de trappen naar de 1e etage (57,63m) en de 2e etage (115,73m). We genoten van het uitzicht en kwamen weer even op adem voordat we weer omlaag moesten.
Onze reis werd per bus voortgezet naar Musee d'Orsay. Het museum is gehuisvest in een voormalig treinstation en bevat prachtige kunstwerken, vooral uit de tijd van de impressionisten, zoals Monet, Manet en Degas. Natuurlijk waren er ook nog her en der wat Van Gogh's en werken van Rodin te bewonderen. In dit museum waren het de leerlingen die elkaar uitleg gaven over de verschillende kunstwerken in het kader van CKV.
Na het museum volgde een eerste kennismaking met de Parijse Metro en begon het inkwartieren. Dit alles verliep voorspoedig, waarna we niet veel later aan een heerlijk avondmaal konden beginnen. Er was voor ieder wat wils, waardoor we goed doorvoed aan het laatste onderdeel van deze dag konden beginnen: een avondwandeling door Montmartre. Het letterlijke hoogtepunt was de Sacre Couer. Deze prachtige kerk maakt indruk dankzij haar overweldigende architectuur.
Na vab enige vrije tijd genoten te hebben vervolgden we onze weg langs lieflijke steegjes en typische Franse straten om zo via de Moulin Rouge en de metro terug te keren naar ons hotel.
Tijd om een dutje te doen en onze vermoeide lichamen en geesten te laten rusten.