Van Romelus en Remus naar de Via del Corso

Italië, Ostia antica

Vandaag brachten we de ochtend door in Ostia Antica, de oude havenstad van Rome. Om er te komen moesten we eerst met de metro en daarna met een boemeltreintje.
In Ostia liepen we tussen de oude ruïnes, huizen, een barretje, tempels en zelfs een amfitheater. Helaas bleek het Romeins toilet onvindbaar...
In het amfitheater genoten we in het zonnetje van een toneelstuk uitgevoerd door onze leerlingen. Na voldoende rondgekeken te hebben vertrokken we weer terug naar Rome centrum om inkopen te doen voor onze picknick. We veranderden de locatie van de picknick omdat groep 'fuchsia rood' op het Circus Maximus was en daar was een Romeins festival gaande met re-enactors, muziek en gezelligheid.
Wat was het genieten in de zon en de sfeer!
Aan het eind van de middag vertrokken we naar Piazza del Popolo vanaf waar de leerlingen de tijd kregen om de via del Corso, de winkelstraat van Rome, af te lopen. Daarnaast mochten ze vandaag ook weer zelf een plekje uitzoeken om te eten.
Gezamelijk keerden we terug naar het hotel maar niet voordat we een laatste blik hadden geworpen op het Colosseum.
Het was weer een heerlijke dag. Vanavond vroeg naar bed, we worden al vroeg, 7u, opgehaald door de bus.