De trip van je leven

Griekenland, Municipal Unit of Meliteieis

Zondag, de naam was vandaag zeer toepasselijk. Het was de mooiste dag van de reis, volop zon, prima temperatuur. Vandaag sliepen we een beetje uit. Na het ontbijt maakten we een wandeling door onze verblijfplaats Gouvia. Bij daglicht ziet alles er heel anders uit en blijkt er een mooie baai te zien zijn. We wandelden langs de Venetiaanse markthal en bekeken prachtige jachten in de haven. Hierna konden de leerlingen even lunchen voor we op weg gingen naar de verrassing van deze week: de boottocht. De docenten hadden dit geregeld met behulp van onze contacten op het eiland. We genoten van het weer en de prachtige kustlijn. We bezochten een klein strandje waar je met de auto nauwelijks kan komen en sprongen uit de boot op een plek waar grotten te vinden waren.
Na deze relaxte tocht gingen we pizza eten. Er werd goed gegeten door de leerlingen en er gingen flink wat pizza's doorheen.
De avond werd op de kamers afgesloten en bij de docenten werd er nog gekaart en quixx gespeeld. Bij de kaarttrucjes wist Nadia een aantal trucs snel te doorgronden maar uiteindelijk wist meneer Wintraecken te imponeren met een spectaculaire kaarttruc, welke de leerlingen nog steeds een groot mysterie is.
En zo nadert het einde van de Corfureis 2022 opeens met rasse schreden.