Een officieel welkom

Griekenland, Chalikounas

Vandaag stond een officieel ontvangst op het programma op het gemeentehuis van Corfu. Omdat de ambtstermijn vanbde vorige burgemeester netvwas afgelopen en de nieuwe nog nietvwas geïnstalleere werden we ontvangen door de voorzitter van de bestuursraad op Corfu.
We werden ontvangen in de ontvangszaal waar portretten van burgemeesters van Corfu hingen. De voorzitter bleek een historicus te zijn die naast zijn baan als politicus ook les geeft op de universiteit van Corfu. Hij bedankte ons voor het bezoek en de intersse in Corfu. Daarnaast sprak hij over het feit dat we allemaal Europeanen zijn, maar dat het wel belangrijk is dat we trots blijven op onze eigen cultuur. Interessant om te horen hoe Grieken denken over Europa en internationalisering. Toen de meneer klaar was met zijn speech bedankten mevrouw Beij Génèse namens ons allemaal de voorzitter voor zijn gastvrijheid.
Nadat de docenten nog allerlei boeken hadden gekregen en de leerlingen iets te drinken, waren we klaar om te gaan. De temperatuur was inmiddels al behoorlijk opgelopen dus we besloten het middag programma te verplaatsen naar de avond.
We vertrokken richting een strandje dat ons was aangeraden door het hoofd van de muziekschool. Het was een langgerekte baai met zandstrand, naast een brak meer. Een bijzondere plek om te zijn. Inmiddels waren we hongerig geworden en gingen mevrouw Beij en meneer Blom op jacht naar een lekker maal. En dat hadden ze gevonden. Ze brachten van een take away zaakje de lekkerste verse griekse schotels. Souvlaki, gyros, kalamari, griekse salade, brood met olijfolie en frietjes. We genoten van dit heerlijke maal op het strand.
Rond 17.00 uur waren we weer terug bij het hotel. Even snel opfrissen en door naar de stad. Daar bezochten we nog de burcht en aten we nog een wat lekker Grieks vlees in een restaurantje. We sloten gezamelijk onze laatste avond af bij een barretje met prachtig uitzicht op het fort.
En zo kwam onze laatste dag tot een eind.