Rome sweet home

Italië, Roma

Al vroeg ging voor ons allemaal de wekker. Om 2.30 uur vertrokken we vanuit Stein naar Rotterdam. De reis verliep voorspoedig waardoor we rond 4.30 aankwamen op het vliegveld. Het inchecken en de gang door de douane ging soepeltjes waardoor we nog even rustig konden ontbijten. Om 6.55 vertrok ons vliegtuig richting het zonnige zuiden!
Na een soepele vlucht en een beetje powernappen kwamen we dan eindelijk in Rome aan! Snel de koffers dumpen en de stad in voor een eerste kennismaking. Het grote station Termini, de thermen van Diocletianus en de Mozesfontein stonden voor de lunch op het programma. Hierna bezochten we nog de grootste Maria kerk van Rome, de Santa Maria Maggiore. In deze kerk zagen we de kribbe waar het kindje Jezus in lag, een schilderij gemaakt door engelen en het sobere graf van de grote kunstenaar Bernini.
Na al deze pracht en praal was het even tijd om te rusten in het hotel. Na al ruim 14 uur in touw te zijn geweest hadden we dat ook wel echt nodig.
Om half 6 vertrokken we richting het restaurant met hier en daar een tussenstop voor een bezienswaardigheid.
Goed gevoed begonnen we aan het laatste deel van deze lange dag. Eerst een prachtig vista vanaf het Piazza del Quirinale. Met een ondergaande zon genoten we van het uitzicht op de Sint Pieter. Hierna daalden we af naar een van de mooiste fonteinen van Rome: de Trevi fontein. Hier hadden we rustig de tijd om te genieten van 'la dolce vita'.
En toen was het eindelijk tijd om terug te keren naar het hotel. Dit deden we natuurlijk in stijl: via het monument voor Victor Emanuel, keizers fora en het Colosseum die allemaal prachtig verlicht waren.
Vol met indrukken vallen we in een welverdiende slaap!