Corfu, after all this time? Always..

Griekenland, Gouvia

De Harry Potter fans zullen de titel van vandaag begrijpen.
Ergens in maart, toen het vaccineren op gang begon te komen, hadden we een stille hoop dat we in september 2021 weer op een verre reis konden gaan met onze leerlingen.
Mevrouw Beij en ik (Stals) hadden het er soms over hoe mooi het zou zijn als we weer konden gaan. In mei leek het steeds waarschijnlijker dat we konden gaan. Uiteindelijk hebben we in juni de knoop doorgehakt: we starten met organiseren en zien wel hoe ver we komen..
Na de inschrijving en de definitieve aanmelding namen we contact op met de reisorganisatie die ons helpt met de accommodatie en de busjes en daarna met het reisbureau dat onze Romereis regelt, met de vraag of zij tickets konden regelen. Beide reisbureaus hadden ons echter afgeraden om in juni al te boeken.. je weet maar nooit wat de regels in september zijn.
Zo gingen we de zomervakantie in.. grootse plannen maar nog geen boekingen.
Dit veranderde in de 4e week van de zomervakantie. Ik was net terug uit Frankrijk toen mevrouw Beij belde: 'we moeten nu toch iets gaan boeken'. We kregen de definitieve goedkeuring om alles te gaan regelen van onze rector en we konden eindelijk aan de slag. De accommodatie en de busjes werden vastgelegd en de zoektocht naar tickets werd gestart.. ik bespaar de lezer alle organisatorische ellende, maar 1.5 week later was alles geregeld.
Opeens lijkt het dan echt te gaan gebeuren, Corfu 2021. De laatste 2 weken voor vertrek ben je steeds bang dat de kleurcode van Griekenland wordt aangepast en we alsnog niet konden gaan. Maar gelukkig, niets van dit alles: de reis gaat door!
Om 11 uur verzamelden we met ons reisgezelschap op vliegveld Weeze. Tickets en mondkapjes werden verstrekt en de eerste horde werd genomen: de douane. Alles verliep soepel en al snel zaten we met de hele bups te wachten tot we konden boarden. Weeze is maar een klein vliegveld dus we verloren elkaar niet uit het oog. Er werden spelletjes gedaan, gegeten en gedronken en al snel was het 13.00, het moment dat de gate open ging. Ook het boarden verliep weer snel met als opvallend detail dat NIEMAND onze corona qr code heeft bekeken.
In het vliegtuig werd wat gedut, muziek geluisterd of gelezen waardoor we allemaal heel relaxed aankwamen op Corfu.
De docenten haalden de busjes bij het verhuurbedrijf en pikten de leerlingen weer op bij het vliegveld. Vanwege de warmte reden we direct door naar de appartementen waar we even de tijd hadden om bij te komen van de rit. Ondertussen regelden de docenten het avondeten en het ontbijt voor morgen.
Het avondeten was een zalige pita gyros met salade. Na het eten was er even tijd om het dorp te verkennen voordat we verder gingen met het laatste programma onderdeel: het kennismakingsspel. Elke leerling kreeg één of meerdere vragen waardoor we hem of haar beter leerden kennen.
En zo kwam langzaam aan onze eerste reisdag.