Dag 29 Lissabon

Portugal, Lissabon

Het laatste verslag van deze reis🥲
Gisteravond nog heerlijk door de stad geslenterd en hier en daar wat gegeten en gedronken.
Vanmorgen lekker uitgeslapen en aansluitend genoten van een geweldig ontbijt in het hotel.
Tussen de broodjes en de yoghurt door kregen we een super mailtje binnen dat de fietsenwinkel een 2e doos voor ons gereserveerd had....veel mooier kon de dag niet beginnen aangezien het toch een hele logistieke onderneming is om met een grote doos door Lissabon te slepen.
Het weer is hier inmiddels omgeslagen (mooi op tijd😃) vanmorgen was het bewolkt met behoorlijk wat wind.
Als eerste besloten we eerst even naar de luchthaven te gaan om te kijken waar we morgen onze fietsen konden droppen, na enig speurwerk vonden we de plek en konden we met de metro opweg naar de fietsenwinkel.
Aansluitend op de metro moesten we nog een kleine 10 minuten lopen voordat we hartelijk welkom werden geheten bij Kombina bicycles.
De fietsdozen stonden voor ons klaar, en zelfs van een fooi wilden deze vriendelijke mannen niks weten.....we moesten het geld maar aan onze fietsen spenderen 😃.
Op de terugweg hadden we wel wat meer bekijks in en rond de metro😂.
Terug in het hotel was het tijd om onze fietsen in de dozen te doen....dit betekent; zadel eraf, stuur draaien en trappers eraf.
De eerste twee waren een fluitje van een cent maar de trappers wilden absoluut niet meewerken.
De speciaal door mij meegenomen inbussleutel begaf het zelfs door de enorme kracht.
De hotel manager kwam even polshoogte nemen en was zo vriendelijk om de maintenance medewerker erbij te halen. Onze beste vriend had een heel koffer met gereedschap en warempel ook de juiste steeksleutel👍
Rond de middag waren bijna alle klusjes geklaard, we moesten alleen nog wat tape en een stift regelen maar dit konden we met een gerust hart in het dorp doen tijdens de sightseeing.
Na een lekkere wandeling, de nodige terrasjes met eten en drinken en natuurlijk een ritje met de tram gingen we voldaan terug naar het hotel waar we vakkundig de fietsdozen dicht hebben geplakt (hopen we).
De rest van de avond gaan we nog even lekker relaxen in het hotel, morgenvroeg gaan we om half negen plaatselijke tijd de lucht in richting Nantes en dan rest ons nog een autorit van 800km naar Heële.
Uiteraard waren er deze reis weer een hoop hoogtepunten en natuurlijk ook wat minder leuke dingen....bij deze een kleine opsomming;
Minder:
  • Heel veel slechte wegen op deze tocht
  • Slechte douches (hadden we ook op eerdere tochten)
  • De taalvaardigheid van de Spanjaarden (had ook wel zijn charme)
  • Onpersoonlijke aanmelding bij hotels, veelal sleutelkastjes zonder dat je iemand persoonlijk sprak.
Positief:
  • Meerdere ontmoetingen met enthousiaste fietsgenoten
  • Het warm welkom voor onze tweewielers overal
  • Het heerlijke weer (op de eerste week na)
  • Hele mooie steden en nostalgische dorpen
  • Heel veel genoten (en soms geknoterd) met elkaar
  • Het huwelijksaanzoek op de verjaardag van Esther ❤️
En nog heel veel meer.
Rest ons nog om jullie te bedanken voor de leuke reacties op onze verslagen, bijzonder om te zien dat minstens 70 mensen onze tocht hebben gevolgd (waarvan sommige zelfs uit Belgie👍)
Dit was voorlopig weer het laatste blog, wie weet tot een volgende keer!!

Groetjes Esther en Pascal

Een huwelijksaanzoek Lees ik dat goed? Neem aan dat Esther ja heeft gezegd ? Geniet van jullie laatste avond en morgen een hele goeie vlucht ✈️ en auto 🚘 rit terug naar huis

Daan 2023-10-13 21:19:47

Wat een mooie dag hebben jullie nog gehad! En dat was dan een hele bijzondere verjaardag, leuk hoor 💞 Goede terugreis morgen!

Anke 2023-10-13 21:32:26

Esther en Pascal, wat een top presentatie. Gefeliciteerd.

Michael 2023-10-13 21:43:47

Wat een leuk verslag... jammer genoeg het laatste🥺 Heb genoten op afstand van de mooie plekken... En zeker van jullie verslag elke dag. 😄 Ohhh en wat een verrassing.. het aanzoek💝🌹💍 Goeie reis terug.. geniet nog van de laatste uren enhet laatste stuk veilig terug!

Margo 2023-10-13 21:47:14

Oh wat leuk 🥰 nu kunnen jullie oefenen voor de openings dans💃🕺voor morgen goede reis naar Heerlen👋🏼

Yvonne Hatting 2023-10-13 22:08:11

De vraag van het begin is beantwoord. Jullie zochten niet de fado, want dat is toch vaak een beetje een treurig levenslied. Nee, jullie zochten jullie eigen levenslied en dat is bezegeld met een waar huwelijksaanzoek. Mooier kan het toch niet worden! Vergeet de fado en ga jullie eigen weg, veel mooier en ook veel unieker….veel plezier samen! 👍👍👍🧡🧡🧡

Johan en Richard 2023-10-13 22:10:56

De kers op de taart: ♥️het huwelijksaanzoek 🥂🍾 Lieve Esther en Pascal, dank jullie wel voor het mogen meekijken en op afstand genieten van jullie prachtige reis.

Monique O 2023-10-13 22:15:25

Kunnen heel goed begrijpen dat ze jullie wat raar aankeken met de dozen mee in de metro 😂 Super trots op jullie prestatie en de weer mooie reis die jullie hebben gemaakt ☺️ Als kers op de taart ook het huwelijksaanzoek echt zo leuk 🥰❤️ Wij en zenci kunnen niet wachten jullie weer te zien , hele goeie en veilige reis terug naar Heerlen en wij zien jullie weer heel snel ❤️ Groetjes, Danai en Isha en een dikke zoen van zenci 🐶❤️

Danai en isha 2023-10-13 23:28:49

Wat was het weer een leuke,gezellige blog. Ik heb genoten!!!! Enuh…. Huwelijksaanzoek!! WAUW!! Ze heeft toch zeker ja gezegd?! Or… let me sleep on it🎼🎤 Jullie passen perfect bij elkaar.

Pascalle Kuijpers 2023-10-13 23:50:34

Wat heerlijk dat het regelen van die fietsdozen nu eens soepel verloopt zeg.. Jammer van de inbussleutel, maar fijn dat jullie zo goed geholpen zijn door de lokale Handige Harry. Als kers op de taart (hadden jullie niet al genoeg gebak op deze laatste weken😋), het aanstaand huwelijk. Trots en superblij voor jullie ❤️ We kijken er nu al naar uit! Tot gauw! ☺️ Liefs vanuit Tangkoko National Park, Armijn & Raoul

Armijn & Raoul 2023-10-14 02:06:57

Chapeau voor deze prestatie. Het werd gelukkig geen tocht : courir c’est mourir un peu. Jullie hebben het merendeel genoten en wij ook doordat jullie ons door onbekende dorpen hebben geloodst op jullie reis. Jammer blijven de slechte wegen waarop jullie werden getrakteerd maar de tevreden blikken op de laatste serie foto's zeggen genoeg over twee zeer tevreden coureurs. Twee coureurs die ook nog eens genieten van hun leven.🎈🎈🎈🎈🚲🚲🚲🚲

Piet 2023-10-14 07:56:14

Gefeliciteerd, ik had al zo'n vermoeden toen je schreef dat Esther je bij de monniken weghaalde😁😍 Groetjes en veel geluk samen Els

Els moolenaar 2023-10-14 08:46:14

Proficiat met de geweldige prestatie goede thuisreis gewenst!

Jacques 2023-10-14 14:19:06

Pascal mag ik getuige zijn?