Dag 5 Stolwijk - Haarlem 105km

Nederland, Haarlem

Zeg maar nee dan krijg je er 2.

Na een onrustige nacht in een krakend bed ging zoals gewoonlijk het wekkertje weer om half 8.
Helaas was de was inderdaad niet droog, vervelende bijkomstigheid is dat we vanavond in een hotel zouden slapen, en daar is de ruimte om je was te drogen meestal beperkt.
Dit brengt me bij een van onze ochtendrituelen; het inpakken van onze spullen.
Deze taak is sinds onze tocht naar Rome in de vertrouwde handen van Esther. Met militaire precisie worden iedere morgen onze tassen ingepakt, en geloof me; dit is een vak apart😃

Het ontbijt werd inmiddels binnen gebracht met het verzoek de rekening te voldoen aangezien meneer naar het werk moest😂
De deur konden we achter ons dicht trekken (heerlijk die gastvrijheid)

Onder het genot van een flets zonnetje gingen we op weg richting Utrecht door typische Nederlandse weilanden en door een totaal niet treurige wilgenlaan.
Gelukkig ging het vinden van het centrum vandaag moeiteloos en zaten we al snel op het terras. Na het bezichtigen van wat Utrechtse bijzonderheden ging de route verder richting Haarlem.

Helaas had het middagprogramma een paar vervelende omleidingen voor ons in petto waardoor we toch weer een kilometer of 10 meer hebben gemaakt dan gepland. De dagelijkse picknick was vandaag naast de plaatselijke jeu de boules baan in Amstelhoek.
Via, de ene keer een prachtig park met linke bruggetjes (gewichtswaarschuwing), en de andere keer weer een mooi fietspad langs een iets te drukke N-weg kwamen we uiteindelijk aan in Haarlem.
Zoals reeds eerder vermeld slapen we vandaag in een hotel.
De kamer die ze voor ons hebben gereserveerd is een echte retro jaren 70 kamer met alle bijkomstige gemakken en ongemakken.

Wij gaan nu ff genieten van Haarlem, morgen gaat het via Lelystad naar Biddinghuizen.
Tot morgen!

Piets weer update:
Een frisse zonnige start 6' windstil
Vanmiddag wisselend bewolkt met af en toe een lekker zonnetje. 19' en een klein zuchtje tegenwind.

Geniet maar lekker van Haarlem . En hopelijk voor jullie een rustige nacht zonder krakend bed. En morgen weer fit verder 🌞👍🍺

Daan 2020-09-10 19:07:23

Wat een mooie laan vol knotwilgen! Prachtige uitzichten krijgen jullie mee zo in ons kikkerlandje. Heeft de brug het overleefd? Geniet ze daar en tot morgen! Liefs vanuit Eindhoven

Armijn en Raoul 2020-09-10 19:12:08

Jammer van het krakende bed :( Wel heel leuk om te zien de mooie paden! Hopelijk vanavond een betere nachtrust en veel succes alvast morgen met de nieuwe tocht!

Isha 2020-09-10 20:27:11

Eer jullie op pad gingen even nog enkele dingen afwerken. Deur dicht en verder. Dank zij omleiding, linke bruggetjes kwamen jullie op de plaats van bestemming aan. Geniet nog even. En voor morgen een heerlijke fietstocht Groetjes Pa.