Dag 9 Rustdag 15km (gelopen)

Duitsland, Garmisch-Partenkirchen

Wat een ideale dag om de rustdag te plannen, tijdens ons avondje stappen brak er hier een noodweer los. Met als gevolg een ware temperatuursomslag, was het hier gisteren bij aankomst nog 26 graden....vanmorgen was het nog welgeteld 3 graden!!! Inclusief behoorlijke regen. Na het ontbijt regende het gelukkig wat minder zodat we toch nog richting Partenkirchen konden gaan op zoek naar wat binnenbanden, bidon, luchtpatronen en een fietstas. Na een flinke wandeling langs diverse fietsenwinkels in Partenkirchen en in Garmisch gelukkig geslaagd voor alle onderdelen inclusief boodschappen voor morgen en spulletjes om de fiets te poetsen.
Gelukkig trok het weer inmiddels een beetje bij en stopte het met regenen helaas bleef de temperatuur steken op een graad of 10.
Bij terugkomst in het hotel eerst maar eens onze trouwe tweewielers schoongemaakt, inmiddels maakte de Duitse jeugdselectie zich op voor wat sprongetjes op de schansen.
Aangezien het er op het eerste oog toch vrij simpel uitziet toch maar eens gevraagd of ik ook een sprongetje mocht wagen helaas werd dit afgewezen en bleef er voor ons niks anders over dan kaffee mit kuchen in het ondergelegen restaurant.
Na de middag weer terug naar Garmisch voor een middagje shoppen, terrasje pikken, bezoekje aan Mukkefuck (helaas gesloten) en avondeten. Na een lekkere wandeling langs het plaatselijke berg riviertje nu weer lekker terug op onze kamer. Douchen nog een wijntje en dan de oogjes dicht, morgen wacht ons een bergritje van 85 km naar het Oostenrijkse Imst zoals het er nu uitziet in koude (5graden) maar droge omstandigheden.

Pelleboers weerupdate:
Zie bovenstaand verslag😂

Tot morgen maar weer
Esther en Pascal

Ik heb wel een filmpje ontvangen waarop jij met vliegende vaart van de schans af komt. The flying Dutchman! Vanmorgen ff gekeken naar de webcam Reschenpas. Weer goed, temperatuur fris, maar het wordt warmer! Heel veel succes.