Dag 11 Arnhem - Venlo 101km

Nederland, Venlo

Tis 'n kwestie van geduld....

Na een gezellige avond inclusief lekker eten in het Arnhemse met Rafael en Silke werd het bedje weer op tijd opgezocht.

Had ik het gisteren over contrasten? Vandaag kregen wij een ontbijt wat het predikaat Koninklijk meer dan verdiende😋.
Werkelijk alles was uit de kast (en de tuin) gehaald om ons te verwennen.

Nadat we nog even lekker hadden gebabbeld was het weer tijd om onze tweewielers te versieren met onze bagage.
We hebben eerst nog een stukje sightseeing gedaan door Arnhem voordat we de route richting Venlo opzochten.
Via wederom een mooi natuurgebied en over de Waalbrug fietsten we langs Nijmegen.
Daarna was het weer tijd voor de natuur.
Achtereenvolgens fietsten we door het vierdaagsebos, het Heumensebos en het Groesbeeksebos waarna we uiteindelijk uit kwamen op de Mookerhei.
Eenmaal terug in Limburg was het weer tijd voor onze dagelijkse portie zoetigheid.

Via de Mookerhei ging onze route met een flinke afdaling verder richting Bergen (dagelijkse picknick)
Met de wind in de rug ging 't, via 'n fietspad naast een ietwat te drukke weg, verder richting de Maas.
Na een korte stop in het pittoreske Velden bereikten we na een kilometer of 20 onze B&B in Venlo. Lang niet zo luxe als gisteren, maar prima te doen😃.

Nu weer langzaam op zoek naar een restaurantje hier in de stad en dan op tijd naar bed. Vandaag dus ff geen hoofdstad maar morgen via Maastricht terug naar os leef sjtad Heële.
Eerst nog 110 km trappen inclusief de beslissing in het bergklassement🚴‍♂️🚴
Bis murge, vanaaf 'n oer of 4 in Gasterie de Fabel.

Piets weer update;
Een licht bewolkte start 15' en windkracht 2 in 't ruggetje
Vanmiddag kwam de zon flink door en werd het nog 27' en de wind blies met kracht 3 in onze rug.

Leuk de foto met Rafael en Silke :) Verder ook hele mooie foto's van de omgeving! Zenci en ik zullen morgen al klaar staan met het welkomscomitee ;) Rust goed en uit en veel succes morgen met de laatste kilometers!

Isha 2020-09-16 19:04:45

Fijne avond geniet ervan🍺en succes met jullie laatste dag morgen toppers 👍🍀

Daan 2020-09-16 19:50:59

Nog één etappe te gaan en dan zit het er weer op. De ronde van Nederland is bijna ten einde. Nog ff de Benzenraderweg op en neer en dan kijken wie er het eerste binnen komt over de start/finish! Geniet van jullie avond en de rit morgen richting thuis! Grtzzzzz

Pascalle Kuijpers 2020-09-16 20:19:18

Gezellige avond.de nachtrust en een vorstelijk ontbijt weer op pad. De tocht via al die bossen zal jullie wel bevallen zijn. Nog een mooie avond en voor morgen ook veel fiets plezier. Groeten aan beiden.

Pa 2020-09-16 21:25:53

Van de Italiaanse sferen gisterenavond naar de natuur vandaag overdag. Genieten zeg. Hopelijk hebben ze het bier koud gezet bij de gasterij, maar dat moet denk ik wel lukken zo. Doen jullie voorzichtig de laatste dag en maken jullie het rondje Nederland vol voldoening vol? Succes nog de laatste kms! Liefs vanuit Eindhoven