Dag 3 Mareuil sur lay - Chatelailon Plage 78km

Frankrijk, Châtelaillon-Plage

Arrivee bij de zee.
Eerst zoals beloofd nog even terug naar gisteravond, de eerste indruk van het door ons uitgezochte restaurant beloofde niet veel goeds.
En ojee, wat zaten we er flink naast, het eten was in een woord super, en het dessert maakte het gemiste gebak bij de tussenstop meer dan goed.
Tot zover het goede nieuws 🥴
Na een wandeling van een half uurtje kwamen we aan bij ons hotel, hier werden we verwelkomt door een ietwat te enthousiaste hotelkat, het scheelde niet veel of we hadden hem in de kamer gehad😱
Helaas had ook niemand ons gezegd dat we beter de rolluiken naar beneden hadden moeten doen, de zon had goed zijn best gedaan en de temperatuur was opgelopen tot een graad of 35...en uiteraard was er geen airco🙁
De enige optie was dus om de ramen maar even open te zetten, wat voor een leger muggen het startsein was van een collectieve aanval.
Nadat we de ramen toch maar weer dicht hadden gedaan, en ons voor de zoveelste keer maar weer eens omdraaide begon het enorm te onweren, en zaten we dus weer rechtop in ons bed.
Gelukkig ging om half acht de wekker en was ook deze nacht weer om.
Het ontbijt was voor Franse begrippen weer redelijk.
Om half tien stapten we op de fiets voor het vervolg van onze reis, er was lichte regen voorspelt maar gelukkig was het nog droog....en dat bleef het ook net tot het eindpunt 😃
De wegen waren vandaag helaas erg belabberd, na een paar kilometer prima asfalt kwamen we op een gravelpad en daar zijn we ook de eerste 20 kilometer op blijven doorfietsend om aansluitend terecht te komen op echt Frans stuiter asfalt.
Het ene octaafje was wat hoger dan het andere, en zo kwamen we weer terecht op een volgende gravel strook van 30 km.
Na 60 km stuiteren kwamen we eindelijk een stad tegen waar we even konden gaan zitten.
Gelukkig hadden we er wel rekening mee gehouden en hadden we voor een lunchpakket gezorgd zodat we onderweg geen hongerklop kregen.
Bij La Rochelle bereikten we ook de zee, en na wat geslinger bereikten we ons einddoel van vandaag.
We hadden amper de bagage binnen en de fietsen in de stalling gezet toen ook hier een enorm onweer los barstte.
Nu, tussen de buien door, een bar opgezocht voor een biertje en een klein hapje. Straks op zoek naar een restaurant en aansluitend een rustige nacht. Het hotel heeft helaas weer geen airco....

Ons levenslied van vandaag:
Skik...op fietse

Het weer van vandaag:
Een bewolkte start temperatuur 20graden
Aansluitend brak de zon door en werd het 28 graden, helaas wel met windkracht 4 tegen.
Vanaf half 4 stevig onweer tot....?

Rot muggen 🦟 ook🙁 hoop dat jullie vannacht eens goed kunnen slapen 👍🏼

Monique O 2023-09-17 19:50:35

Vervelend die muggen hè , hopelijk vannacht daar geen last van . En zo te zien is het eerste wasje ook gedaan 😊👍

Daan 2023-09-17 20:01:34

Toevallig dat in Nederland nu bij Social Deal sfeervolle overnachtingen zijn voor 50 % hoorde ik vandaag zeggen. Je zou zo de kamertjes nog kunnen omboeken als die vervelende muggen jullie blijven bezoeken. En het zijn ook nog eens de vrouwtjes die prikken Pascal :) Het is wel heerlijk dat het droog is gebleven als de wegen vandaag zo belabberd waren. Dan kun je tenminste nog een beetje doorkachelen.....

Piet 2023-09-17 20:16:40

Goede nachtrust, zonder muggen en warmte

Jacques 2023-09-17 20:16:45

Vervelend om te horen van de muggen.. ze hebben onderhand ons hier ook best flink te pakken helaas. Wel fijn dat het dessert het gemiste gebakje goed maakte 😄 hopelijk is de rit morgen wat minder hobbelig en hebben jullie vanavond een betere nachtrust 🫶🏽 Groetjes, Isha en Danai Pootje van zenci 🐶

Isha & Danai 2023-09-17 23:12:15

Die muggen blijven vervelend 😶. Ziet er goed uit het dessert, hopelijk hebben jullie vandaag wel geluk met een stukje gebak bij de koffie😉. Succes vandaag weer met een mooie tocht en hopelijk nu wel een keertje airco . Groetjes ❤️

Rafael 2023-09-18 08:42:42

Haha leuk geschreven weer Hongerklop 😁 Ben benieuwd hoe t verder gaat

Els moolenaar 2023-09-18 17:10:09

Foto’s zijn altijd zo bedrieglijk…want de gravelpaden die jullie laten zien zijn om je vingers bij af te likken. Wij snappen best wel dat je al stuiterend geen foto’s kunt maken en dat de Fransen alles met de Franse slag doen, dus ook het aanleggen van dirtroads. Jullie zijn wel mooi aangekomen aan zee en dat net voor het onweer. Geluk fiets met jullie mee, zo lijkt het wel. Veel succes verder!

Johan en Richard 2023-09-18 18:33:57

Heerlijk die afwisseling van ondergrond, niet? Zo hebben jullie wat uitdaging op jullie tocht 😉. Gaat ondanks deze uitdagingen hartstikke goed zo volgens ons. Leuk om mee te krijgen vanuit het zonnige zuidoosten van Azië. Liefs, Armijn & Raoul