Dag 22 Montalcino-Serano 83km

Italië, Sorano

Hier is het asfalt slechter dan in Sud Tirol.
Na een mistige start met een klein klimmetje van 400 meter aan 10% begonnen we aan een heerlijke afdaling. De zon deed zijn stinkende best om de wolken te laten verdwijnen en uiteindelijk lukte dat behoorlijk.
Na 10km lekker bergaf te hebben gefietst met tussendoor ff een klimmetje van 1,5km aan 5% kwamen we aan bij een gesloten spoorwegovergang.
Aan de nerveuze Italianen te zien stonden ze er al een tijdje, na een minuut of 5 wachten hebben we toch maar besloten om onder de bomen door te kruipen om zo onze weg te kunnen vervolgen.
Aan de andere kant van het spoor begon ook meteen de eerste serieuze klim van de dag; 6 km 8% met gelukkig boven op de top een klein cafeetje voor ons dagelijkse koffie met gebak ritueel (de foto is te laat gemaakt maar ik kan jullie verzekeren dat het weer heerlijk was😀)
Na een kleine afdaling ging de weg weer onregelmatig omhoog voor 6km, er zaten een paar stukjes in van 10% maar voor de rest was hij goed te doen. Na wat korte klimmetjes van 1 km aan 8% en een afdaling van 2km moesten we onder aan de weg linksaf, hier ging de weg opeens met 15% omhoog.....helaas was dit voor Esther iets te veel van het goede en tot overmaat van ramp wilde de schoen weer niet goed uit de “clicker” komen. De volgende asfaltinspectie was dus een feit😢
Nadat de tandwieltjes weer eens uit het onderbeen waren gehaalden de wonden gelikt waren volgde er nog een peptalk van mij waar menige tjakkagoeroe jaloers op was geweest. Vol goede moed (wat is mijn sjatje toch een bikkel) gingen we weer verder.
Na een klim van 3km 8% vonden we weer een super rustplaatsje, de plaatselijke restauranthouder toverde uit het niets een heerlijk kaas en vleesplankje tevoorschijn.
Na een wat langere stop ging het daarna weer lang bergaf tot een kilometer of 2 van onze eindbestemming van vandaag.
Na wat zoekwerk moesten we een smal kasseien pad omhoog om aan te komen bij ons prachtige hotel van vandaag een eeuwenoude burcht die is omgetoverd tot hotel.
Nog 3 daagjes te gaan voor onze aankomst in Rome, morgen als het goed is 72km naar Vitorchiano met hopelijk de zelfde magnifieke uitzichten zoals we die vandaag hadden.

Pelleboers weerupdate:
Het begon vanmorgen nevelig met een temperatuur van 15 graden, in de loop van de ochtend werd het half bewolkt en liep de temperatuur op naar 21 graden.
De wind speelde vandaag geen rol van betekenis.

Buona serata,
Esther en Pascal

Wat een prachtig uitzicht van jullie hotelkamer

Brigiet Smeets 2018-10-07 19:54:18

Zo leuk om iedere dag jullie leuke reisverslag te lezen ! Is net of ik dan zelf en beetje met jullie mee reis ! Heel veel succes met de laatste loodjes bikkels !

Sabine 2018-10-07 20:01:07

OMG wat een reis!!Geweldig om mee te lezen en jullie foto’s te bekijken.

Pascalle 2018-10-07 20:32:47

Slecht wegdek. Gesloten spoorwegovergang. Een fikse berg op. Helaas weer een inspectie. Dit alles kon jullie niet deren. Jullie fietsten gestadig door. In de oude burcht rusten' Morgen weer verder. KLASSE.

Pa de Wit 2018-10-07 21:16:12

Verkiezing sportman en sportvrouw van het jaar 2018. Uitslag: Esther en Pascal, zeker te weten !! Super zoals jullie het gedaan hebben, doen en nog gaan doen, chapeau !! Mijn ervaring was destijds: hoe korter je bij het einddoel komt des te meer adrenaline door je aderen gaat stromen. Maar tegelijker tijd begon ik ook steeds meer te beseffen dat de reis ten einde liep en dat was minder leuk. Ondanks de procenten en de regenbuien lees ik uit jullie verslagen dat het goed gaat en jullie met volle teugen genieten. Voor de laatste dagen wens ik jullie wederom heel veel succes en fietsgenot en hoop dat als jullie in Rome aankomen hetzelfde gevoel ervaren als ik. Het is een gevoel dat niet te omschrijven valt, ervaar het als jullie aankomen in Rome. Zet hem op !!!! Groet, Rens.