Dag 21 Tavarnelle Val di Pesa- Montalcino 103km

Italië, Montalcino

Rondje Tavarnelle met heel veel regen🤨
Vriend Pelleboer had wederom gelijk, de voorspelde regen kwam vanmorgen al met bakken uit de hemel.
Maar goed, als we dan toch op avontuur zijn hoort de regen er natuurlijk ook bij.
Onze vriend van de B&B had bij de plaatselijke bakker nog wat lekkers voor onderweg gekocht en nog beter, hij had een afkorting zodat we een klein stukje van de route konden smokkelen.
Na een kort stukje leek ook onze navigatie de route te hebben gevonden, de route was wel weer behoorlijk pittig met 2 bergjes van een procent of 15 en nog wat op en af gestuiter op de mindere wegen......en na 10km een plaatsnaambordje met de tekst Tavarnelle Val di Pesa🤔. Jawel hoor we hadden een rondje gefietst en waren weer terug bij af. We hebben er nog even over nagedacht om de B&B eigenaar te gaan bedanken (ervan uitgaande dat hij zich helemaal lag te bescheuren) maar uiteindelijk zijn we toch maar doorgefietst.
Al snel begonnen we aan, de eigenlijk, eerste klim van de dag 10km onregelmatig met een stijgingspercentage van 5 tot 10% met daarna nog 2km op en af. Na een korte opwarmende koffiestop werd de afdaling ingezet richting Siena door de wijngaarden van de Chianti. Door de overvloedige regen en de slechte wegen was ook dit weer een ware beproeving. Na een kleine beklimming tussen het razende verkeer kwamen we aan bij de stadsmuur van Siena, na kort overleg hebben we toch maar besloten aangezien we door en door nat waren om Siena letterlijk en figuurlijk links te laten liggen.
Na een korte afdaling ging de weg uiteraard weer omhoog (we hebben de laatste dagen geen vlak stukje weg meer gezien😀) 4km aan 4 tot 6%
Gelukkig ging het eindelijk minder hard regenen en was de volgende afdaling een stuk beter te doen. Na 4km aan 4% en 3km aan 8% mochten we weer lekker 3km bergaf.
Aangezien in onze op voorhand gekozen etappeplaats weinig slaapplaatsen waren hadden we ervoor gekozen om 15km verder in Montalcino te overnachten.
Dit betekende wel dat we nog een beklimming voor de kiezen kregen van 6km aan 6% en 1km aan 10% ( het grote voordeel is nu dat we deze morgen niet hoeven te doen😀)
Morgen gaan we weer 80km verder heuvel op heuvel af, hopelijk in beter weer.

Pelleboers weerupdate:
Het regende vanmorgen pijpestelen en de temperatuur was een draad of 13, in de middag werd de regen minder en bij aankomst in Montalcino scheen zowaar even de zon en was het 18 graden.
De wind waaide vandaag met windkracht 2 tegen onze kleren gedeeltelijk droog.

Tot morgen maar weer,
Esther en Pascal

Ha jullie tweetjes, nog ff en dan hebben jullie het zwaarste gehad. Dan wacht de beloning als jullie het einddoel bereikt hebben. En voor Pascal de stoel op het werk wordt vanaf aanstaande maandag ook weer langzaam opgewarmd. Alles kumpt jod. Slaap ze snaveltjes toe en de hendjes boven de deken. Grusse

Hans 2018-10-06 21:27:13

Regen,maar jullie lieten je erdoor niet van weerhouden om de tocht weer verder te gaan met fietsen. Wel wat lekkers maar helaas een omweg. Bij de wijngaarden nog steeds hetzelfde weer. Wat goed dat jullie nog 15 km doorfietsten voor een slaapplaats.

Pa de Wit 2018-10-06 22:02:07

Echt top wat jullie doen toppers 👍