Dag 7 Dillingen am Donau-Utting am Ammersee 115km

Duitsland, Utting am Ammersee

Alweer een week erop zitten van ons avontuur.
Vanmorgen was de regen gelukkig weer verdwenen maar de warme temperaturen ook.
Na een super ontbijt vol goede moed vertrokken richting Utting.
Na een korte tussenstop bij de plaatselijke super, waar Esther uitendelijk toch nog een nieuwe bidon heeft kunnen scoren, nog wat plaatjes kunnen schieten van Dillingen en de Donau.
5 km verder liep het hele verhaal weer met een sisser af, met volle vaart door een kapotte fles en leeg liep het voorbandje. De glassplinter verwijderd bandje vervangen en weer verder.....maar zoals al eens eerder dit tripje liep de band snel erna weer leeg🤨. Na een nadere inspectie bleek er nog een stuk glas in de band te zitten.
Met een half uurtje vertraging onze tocht weer voortgezet door de Beierse bossen, gelukkig was het asfalt vandaag weer van goede kwaliteit op een enkele bouwstelle na. Maar dat zijn we inmiddels wel gewend, ook als de weg opeens weg is.
Voor de rest waanden we ons vandaag een beetje in zuid Limburg (maar lekker wel met beter weer😀) de hele dag ging heuvel op en heuvel af met af en toe een uitschieter van 1,5 km aan 9%.
Na een verder rustige dag mooi op tijd aangekomen in ons hotel in Utting am Ammersee, bij de see alvast de eerste schimmen van de Alpen kunnen zien.
Helaas waren bijna alle eettenten in Utting gesloten maar na een flinke wandeling toch nog een prima restaurant gevonden😀
Morgenvroeg wordt er regen verwacht, gelukkig hoeven we maar 80km (Esther niet te moe maken op haar verjaardag😂) richting Garmisch-partenkirchen en aansluitend maandag een rustdag zodat we morgen een klein feestje kunnen vieren.

Pelleboers weerupdate:
We begonnen vandaag fris met 12’, in de loop van de middag trokken de wolken weg en werd het toch nog bijna 20’
De wind was vandaag vlagerig kracht 3 en wisselde steeds van richting ( wij ook, maar meestal net de verkeerde kant uit)

Tot morgen maar weer:
Esther en Pascal

Hallo avontuuriers. Iedere dag lees ik weer met plezier jullie leuke verslagen.veel plezier nog en voor ESTHER alvast PROFICIAT.

José Kluiter 2018-09-22 23:56:55

Prachtige omgeving! Ik wens jullie een heerlijke fietsdagje op Proficiat Esther met je verjaardag en een super leuke dag gewenst. Hartelijke groetjes en een poot van Bobbie:-)