Dag 16 Montagnana-Ferrara 75km

Italiƫ, Ferrara

Het gelijk van PelleboeršŸ˜¢
Na wederom een onrustige nacht door buikkrampen bij Esther en een pijnlijke knie bij mij vanmorgen maar een half uurtje langer blijven liggen.
Na een chemisch ontbijtje (stond gisteren al verpakt klaar) op naar de winkel voor slecht lopende (en fietsendešŸ˜€) mensen, helaas was de eigenaar zelf ook slecht ter been want om half 10 was er nog niemand. Uiteindelijk, toen ook bij Esther de krampen wat minder werden, maar besloten om wat pijnstillers te slikken en toch maar te vertrekken.
Het begin van de route verliep stroef en helaas hadden we het super asfalt van de laatste dagen weer ingeruild voor het belabberste soort.
Gelukkig kwamen we in Castelbaldo een Farmacia tegen, nadat mijn rechterbeen met chirurgische precisie was opgemeten toverde mevrouw farmacia de juiste brace tevoorschijn.
Dit wondermiddel had al meteen het gewenste effect, de pijn werd gelukkig een stuk minder hevig (was nu te vergelijken met een bevalling heb ik begrepenšŸ˜€).
Nadat we ook nog even een kleine stop hadden gemaakt voor wat droge koekjes hobbelden we rustig verder op onze route.
Voor de trouwe volgers: de koffie met gebak stop was vandaag naast het theater van Lendinara en werd vandaag beperkt tot een cappuccino en een kopje thee met een droog koekje.
Het vervolg van de route ging daarna weer verder over slecht asfalt maar aangezien de weg licht bergaf ging schoten we toch nog lekker op.....tot net voor het altijd gezellige plaatsje Paolino, hier hadden ze toevallig op dit moment groot onderhoud aan de brug gepland met gevolg dat deze hermetisch was afgesloten. Uiteraard was er van een omleidingsroute geen sprake en moesten we weer zelf op onderzoek uit.
Na enig speurwerk vonden we uiteindelijk een klein pontje waarmee we de overkant konden bereiken en na het nodige klunwerk bereikte we weer onze route.
Pelleboer had voor vandaag regen voorspeld, en zoals altijd had hij ook nu weer gelijk.
Het begon nog met wat gespetter maar net nadat we onze regenjasjes aan hadden kwam het met bakken uit de hemel, na 10km door dit hondeweer kwamen we als verzopen katjes in ons hotel aan....dit uiteraard tot groot genoegen van de hoteleigenaar.
Nadat we hem ook nog hadden duidelijk gemaakt dat onze fietsen ook graag naar binnen wilden werd het steeds gezelliger, maar nadat Esther haar vrouwelijke charmes in de strijd had gegooid mochten onze fietsen zolang in de berging worden gestald.
Vanavond en morgen gaan we genieten van wat rust zodat de accu weer kan worden opgeladen voor de Toscane route.

Pelleboers weerupdate:
Het begon bewolkt met een graad of 12, uiteindelijk liep de temperatuur nog een beetje op naar 18 graden maar met de beloofde regen.
De wind was ons vandaag goed gezind en blies schuin in de rug mee met een kracht van 2.

Addio
Esther en Pascal

Met wat pijn en moeite, een slecht wegdek , een omleiding, door en door nat bij het hotel aangekomen. Ga van de rust genieten Esther en Pascal.

Pa de Wit 2018-10-01 21:28:36

Ja vrienden, de weg naar Rome gaat niet alleen over glad asfalt! Hopelijk lijkt Italiƫ niet op Belgiƫ, want dan wordt het echt nog gezellig fietsen op al die wegen met diepe kuilen. Hopelijk klaart het weer snel weer op. Succes!