Dag 2 Schijndel - Oude Tonge 124km

Nederland, Goeree-Overflakkee

Als je naar het westen fietst is westenwind niet leuk!

Na een prima nacht in B&B de Dille werden we vanochtend gewekt door de vrouw des huizes met een heerlijk champagne ontbijt. Het was een perfecte afsluiting van een heerlijk verblijf (echt een aanrader als je 'ns in de buurt van Schijndel bent)
Nadat we onze spullen hadden gepakt en 3 x hadden gecheckt of we alles hadden namen was het tijd om op weg te gaan naar onze volgende bestemming.

Het zonnetje scheen heerlijk en de wind sliep nog (met de nadruk op nog)
20 heerlijke kilometers verder langs de Zuid Willemsvaart kwamen we aan in onze 1ste stempel plaats; 's Hertogenbosch.
Helaas heerst hier ook het covid19 virus en dus waren alle festiviteiten rondom onze komst afgelast.
Wat er wel nog vanaf kon was de plaatselijke lekkernij.....iets met slagroom en chocola😃.
Daarna ging de tocht weer snel verder, we moesten tenslotte nog 100 km.

Op weg naar Waalwijk kwamen we op een ongelooflijk mooi fietspad terecht, heerlijk nieuw asfalt en lekker rustig. Enig minpuntje was dat inmiddels ook de wind wakker was geworden.
Na het verlaten van Waalwijk fietsten we weer verder langs het water en kwamen we ook onze 1 ste omleiding tegen.
Anders dan onze tocht naar Rome staat hier in Nederland alles goed aangegeven en kwamen we na een paar kilometertjes omfietsen weer terug op onze route. Uiteraard hadden we vandaag ook nog een beetje ruzie met onze navigatie, helaas weer verloren en 4 km extra gefietst😂

Na een lekkere picknick (op een van de vele bankjes vandaag) aan het water werden de wegen al snel eentoniger, kilometers rechtdoor links weiland, rechts weiland en Windkracht 4 tot 5 in het gezicht. Dit was helaas ons enig uitzicht (en onze achterwerken) de laatste 60 km.
Met de tong op de schoenen bereikte we na 120 vermoeiende kilometers Oude Tonge.

Helaas stond er vandaag geen biertje klaar.....en ja dat betekende dus ook dat ik de was moest doen.
De B&B is vandaag wat minder dus we hebben er maar voor gekozen om snel een terras op te zoeken.
Morgen via de Zeelandbrug naar Middelburg en via Neeltje Jans naar Goedereede.....het zal daar wel niet windstil zijn😂

Pieterkes weer update:
In de ochtend heerlijk zonnig 9'
In de loop van de middag 20' met wat sluier bewolking en Windkracht 4.

Super wat jullie doen.

Leo vervoort 2020-09-07 20:17:33

Na een heerlijk ontbijt verder op de fiets, Een sterke tegenwind, een mooi fietspad en door naar de plaats van bestemming. Een goede nachtrust en morgen weer met frisse zin verder.

Pa 2020-09-07 20:46:17

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen :) Iets minder van de omleiding en de wind.. Hopelijk heeft de volgende B&B wel een biertje klaar staan voor jullie ;) Lekker uitrusten en morgen weer verder!

Isha 2020-09-07 22:01:26

Toppers 👍🍺

Daan 2020-09-07 22:34:44

Had je dat aankomst biertje er niet bij geboekt dan?! Morgen lekker langs de zee en op naar jullie volgende stop.

Pascalle Kuijpers 2020-09-08 00:01:12

koffie is bruin in koudekerke!

jose kluiter 2020-09-08 10:00:37

Luxe, zo'n champagne ontbijt! Zonde dat het bier niet overal klaar staat.. En die festiviteiten, balen zeg... Gelukkig hebben jullie het naar jullie zin! Hopelijk laat de wind zich wat minder horen komende dagen, dat scheelt in de energie. Wij hebben gehoord dat het terras in Goedereede zich erg goed leent voor "Vikingen". Veel plezier op jullie mooie tocht :)