Dag 1 Heerlen - Schijndel 121km

Nederland, Meierijstad

Daar zijn we weer!!!

Helaas niet met het verslag van onze geplande Barcelona reis maar met een alleraardigst alternatief "De twaalfnederlandseprovinciehoofdstedentocht"
De komende 12 dagen nemen we jullie mee met onze avonturen door ons kikkerlandje.

Het is weer ff wennen dat:
Je een rugzak moet meenemen.
Je moet fietsen met navigatie.
Je moet zorgen dat de tassen op je fiets goed vast zitten.
Je stuur met een stuurtas anders reageert.
Je op tijd moet stoppen om te eten en te drinken indien de mogelijkheid zich voordoet.
Je de was weer op de hand moet doen........

Vanmorgen zijn we na een stevig ontbijtje rond 9.15 uur vertrokken.
Nadat we waren uitgezwaaid door de wijkbewoners stonden we 10 minuten later weer voor onze voordeur. In al ons enthousiasme waren we onze rugzak vergeten😂.
Gelukkig waren de buurtbewoners inmiddels allemaal weer naar binnen en konden we ongezien opnieuw beginnen aan onze trip.
De navigatie wist waarschijnlijk dat we de komende weken weinig hoogtemeters gaan maken want hij liet ons nog even met een kleine omweg door de Schinnense bossen richting Sittard fietsen.
Nadat we een paar keer waren gestopt om onze bagage goed te bevestigen fietsten we lekker in het zonnetje richting Maasbracht. Onderweg kwamen we het ene na het andere gezellige terras tegen, maar we zouden pas stoppen na een km of 50......en afspraak is afspraak😭

Uiteraard kwamen we dus nu geen enkel terras meer tegen en erger nog....zelfs geen bankje om even op te zitten. Na 65 km hebben we er maar voor gekozen om ergens langs de weg op een dekentje te picknicken. Na dit romantische intermezzo (helaas was ik de kaarsjes vergeten) was het tijd voor onze Canal ride...45 km op prachtige fietspaden langs het kanaal, en geloof het of niet maar na 100 km eindelijk weer een terrasje😃😃
Helemaal happy na onze koffie met gebak gingen we rustig verder richting Schijndel, de omgeving leek opeens een stuk mooier en zelfs de zon kwam weer voorzichtig te voorschijn.
Na 120 km kwamen we aan bij B&B de Dille, waar een heerlijk koud biertje klaar stond..... Ik liet het me heerlijk smaken terwijl Esther de handwas deed😃.
Al met al dus een rustig dagje, nu een lekker restaurantje zoeken en morgen op naar het pittoreske Oude Tonge.

Piets weer update:
We begonnen met zon en een graad of 12, tussendoor was er wat bewolking en de temperatuur liep op tot een graad of 19.
Windkracht 4 soms van opzij en soms tegen.

Bis murge

heel veel succes en vooral veel plezier,ik ga weer genieten van jullie fietstochten en de verhalen van pascal!! 🚴‍♀️🚴‍♂️

Anita 2020-09-06 19:00:36

Heel veel succes en plezier. Leuk om dit weer te lezen👍

Daan 2020-09-06 19:08:21

Leuk om Jullie weer te volgen

Brigiet 2020-09-06 19:25:51

Leuk om te lezen dit! Succes met jullie tocht en geniet van het mooie Brabant! Liefs vanuit Eindhoven!

Armijn en Raoul 2020-09-06 19:50:36

Hey leuk dat jullie weer vertrokken zijn. Ga jullie zeker weer volgen. Veel fiets pleZier en veel veilige km 👋🏽👋🏽👋🏽

Yvonne Brouns -Zink 2020-09-06 20:01:17

Fijn om te horen dat jullie een goede reis hebben gehad :) Wel jammer van de terassjes, maar jullie zullen geloof ik nog genoeg tegenkomen tijdens de tocht ;) Veel succes alvast voor morgen en geniet nog van jullie avond!

Isha 2020-09-06 20:30:30

Dag 1 kunnen jullie afstrepen! Heel veel succes, koffie en gebak en vergeet niet te genieten! Liefs uit Huissen xrxsx

Silke en Rafael 2020-09-06 21:12:19

Super wat jullie doen.

Leo vervoort 2020-09-06 21:35:56

Jullie fietsen nu bijna in onze achtertuin. Had ik dat geweten was ik een stukje met jullie mee gefietst. Vanmiddag zelf nog langs het kanaal gereden in tegen gestelde richting ;-)

Willem 2020-09-06 21:46:07

Jullie tocht gestart. Na een lange rit toch nog een terras en daarna verder fietsen naar het rustpunt. Vandaag een mooie mooie rit geweest en voor morgen een mooie en voorspoedige fietstocht gewenst. Groeten aan beiden.

Papa 2020-09-06 22:05:54

Fijn dat het goed ging! Veel plezier en succes morgen!!

Milan 2020-09-06 22:14:35

Echt weer iets voor jullie zo’n “ valse” start😂. Maar de kop is eraf en een super leuke tocht is begonnen. Ben benieuwd of het terrasjes worden of toch een gezellige picknick ( heel romantisch)

Pascalle 2020-09-06 22:35:00

He wat leuk dat jullie er toch een alternatieve van hebben gemaakt. Hier hadden jullie dus niets over verteld. Angele en ik wensen jullie heel veel plezier en voor de komende 2 weken droog weer!

Rob Pantani 2020-09-07 09:45:10

Heel veel plezier op jullie tocht! En leuk dat wij jullie kunnen volgen

Sabine 2020-09-07 10:18:34

Alle begin is moeilijk geniet er is mooi weer voorspeld !

Jacques 2020-09-07 14:37:52

super leuk geschreven heerlijk wat leuk je schrijft. Succes