Dag 8 Rustdag Biel

Zwitserland, Nidau

Op de late avond toch nog even een verslagje uit het gezellige Biel.
Na een super ontbijt, verzorgd door Franziska van onze B&B, was het de hoogste tijd om onze fietsen eens grondig te reinigen. Deze waren door het rijden over een gravel pad spontaan van kleur veranderd. Tevens geprobeerd het rare geluid in het voorwiel op te sporen, hopelijk weten we morgen of het is opgelost.
Aansluitend onze noodvoorraad weer aangevuld voor morgen bij de plaatselijke super.
Na deze verplichtingen was het tijd voor wat ontspanning, een bezoekje aan het centrum van Biel. De altstadt is werkelijk prachtig en hier hebben we dus wel een uurtje om gekregen.
Het nieuwe gedeelte lijkt wel wat op Heerlen, het enige verschil is dat hier bijna elk pand bezet is en dat er veel mensen rond lopen. 😃
Nadat we dit allemaal gezien hadden en vastgelegd hadden met onze Apple super 8 camera's kwam langzaam het zonnetje te voorschijn.
We besloten de rest van de middag door te brengen aan het meer van Biel (ook al een aanrader)
Op advies van Franziska zijn we vanavond gaan eten bij een Italiaans restaurant in Biel, alweer geen verkeerde keuze😋
Er is, zoals bekend, wel nog een verschilletje met ons dagelijks leven, en dat zijn de prijzen. Je kunt hier ten opzichte van ons alles bijna met 2 vermenigvuldigen. (Een heel eenvoudige pizza kost hier €20,-)
Morgen is het gedaan met rusten en gaan we weer bergop richting Kandersteg.

Sabientjes weer update:
Vanmorgen bewolkt en 18'
Vanmiddag zonnig en 23'
Aan het water een lekker briesje

Truste en tot morgen
Esther en Pascal

Lekker zo een rustdag, dubbel en dik verdiend 👍

Danielle 2021-09-12 02:45:54

Ziet er heel mooi uit daar! Hopelijk hebben jullie weer even goed kunnen opladen en kunnen jullie weer vol ertegen aan 😊 succes met de volgende rit! Groetjes Isha en zenci🐶

Isha 2021-09-12 09:50:07

Lekker genieten zo’n rustdag na al die drukke tunnelstress, waarbij het voorwiel ook nog eens onheilspellende geluiden maakt. Hopelijk is dat probleem snel getackeld. Grappig dat jullie nog even het duurste stukje Europa aandoen en chique kopjes koffie drinken. Het geld groeit jullie kennelijk op de rug😜 Knap dat jullie al zover zijn gekomen en zo zie je maar weer dat de fiets een prima vervoermiddel is, ook voor de lange afstanden! We zullen voor jullie duimen dat de volgende etappes weer net zo goed verlopen! Toi toi👌👌

Johan en Richard 2021-09-12 11:20:33

Zwitserland is zeer mooi ⛰️🇨🇭

Jacques Kuijpers 2021-09-12 12:56:14

Dat ziet er mooi uit! Hopelijk blijft het weer mee zitten! Gr. Wieteke

Wieteke 2021-09-12 19:40:27

Het beste voor het volgende deel . Geniet er van. Pa

Pa de Wit. 2021-09-12 21:18:03

Lekker opgeladen daar! Heerlijk daar aan het meer, dat belooft voor morgen nog veel beter weer! Liefs, Armijn & Raoul