Dag 21 St. Genies - Durfort 100 km

Frankrijk, Durfort-et-Saint-Martin-de-Sossenac

Een dag om snel te vergeten.
Vanmorgen na een zelfgemaakt ontbijt netjes om half 9 vertrokken van ons landgoed.
De zon scheen alweer uitbundig en al snel zaten we op de goede route en ook op een slecht geasfalteerd pad. We werden meteen goed wakker geschud en tot overmaat van ramp was het pad verder ook nog afgesloten (er was zelfs voor ons geen doorkomen aan) De navigatie wist al snel een omleiding te vinden want die Franzosen geven hier verder niks aan. Helaas ging de omleiding over een nauwelijks begaanbaar pad en zo kon het gebeuren dat mijn achterband het al snel voor gezien hield. De eerste noodgedwongen stop was een feit. Na een kilometer of 10 begonnen we meteen aan ons eerste klimmetje van de dag 9 km 5% gemiddeld richting La Bastide en in de afdaling, over weer zo'n geweldige weg, volgde mijn voorband het voorbeeld van de achterband. Aangezien de band maar heel langzaam leeg liep hebben we hem nog een paar keer opgepompt zodat we veilig onder kwamen. Helaas zat er niks anders op dan maar weer te stoppen. De banden voorraad slinkt weer snel dus we besloten om deze band te plakken zodat we er nog een over zouden houden voor de rest van de dag. Nadat we maar meteen geluncht hadden na dit klusje bleek de band toch weer lek te zijn en hebben we hem uiteindelijk toch maar vervangen.
De voorraad is nu dus geslonken tot nul, en aangezien we weer in een of ander Frans "gat" slapen is hier dus geen fietsenmaker te vinden....dus maar duimen dat het morgen goed gaat.
Ff terug naar de route; deze was, als we onze ogen niet op het asfalt hadden gericht, best wel saai vandaag. Heel af en toe een leuk kasteeltje langs de route (de vergezichten lijken inmiddels wel heel erg op de afgelopen dagen) maar verder geen enkel fatsoenlijk dorp waar je wat kon eten en drinken, dus we besloten maar onze reserve voorraad aan te spreken en rustig door te fietsen richting Durfort met uiteindelijk toch nog behoorlijk wat hoogtemeters door de vele kleine korte klimmetjes.
Durfort is dus eigenlijk ook maar een klein dorp met een halve supermarkt en een minicamping waar je kunt slapen in een gepimpt tuinhuisje....en daar slapen wij dus😃
Ook heeft dit dorp maar liefst één restaurant, en de eigenaresse hier heeft ons verzekerd dat het open is.
Morgen gaan we richting Pezenas, waar we alweer de laatste rustdag hebben van onze reis.

Sabientjes weer update;
Het was alweer vroeg warm vanmorgen 20'
Vanmiddag kwam de zon weer van links (achterstevoren fietsen lukt niet met deze wegen) en het werd weer 30'. De wind had vandaag een adv dagje.

Eens kijken wat we vandaag weer krijgen op ons bord.....hier in Durfort

Groetjes Esther en Pascal

Nu maar hopen dat jullie snel een fietsenmaker tegen komen om weer wat reserve bandjes te scoren. Zelfs geen koffie met gebak vandaag voor jullie 🥲hopelijk morgen een betere dag voor jullie toppers

Danielle 2021-09-24 19:26:04

Wat een heerlijk verslag weer van jullie belevenissen vandaag. Wat wel een beetje opvalt, Pascal, is dat het gesodemieter met die banden alleen bij jou plaatsvindt. Rijd jij misschien op draadbandjes, terwijl Esther zich voortbeweegt op tubeless banden? Wij beginnen het haast te geloven. Ach, het hoort er allemaal bij op zo’n lange reis. Buiten zon, zee, wind, (amper regen!) klimmen en dalen kan je haast niet zonder het zachte pssssttttt geluid van voor- of achterband. Jammer dat het landschap een beetje tegenviel vandaag. Maar als je nog meer langs de kust had gereden was het er niet spannender op geworden. Het wordt morgen allemaal beter, geloof ons nou maar. Na dat tuinhuisje kan jullie reis niet meer stuk!😂😛🌞

Johan en Richard 2021-09-24 21:53:38

Wat een pech. Hopen dat het morgen beter gaat en dat er geen bandjes kapot gaan. Succes morgen!

Milan 2021-09-25 10:34:19

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Idd deze route heel snel vergeten en hopelijk vinden jullie een fietsenmaker of een groot inkoopcentrum waar je de reservebanden weer kunt aanvullen. Vervelend dat het bij jou gebeurd Pascal🤔

Pascalle 2021-09-25 11:10:39

De ironie van het leven: als het nooit tegen zit besef je niet meer als het meezit. Dat wordt dan een vanzelfsprekendheid. Jullie kunnen alles aan, dat is de basis van jullie succes. Ik weet het: ik heb gemakkelijk praten want ik zit lekker bij jullie achterop. Dus je moet iedereen laten doen waar hij goed in is. Ik kan heel goed stil zitten, jullie kunnen veel meer! Slaap goed en tot morgen.

Rens 2021-09-25 20:38:17

Pech met de bandjes vandaag.. Alleen Esther heeft er (nog) geen last van tot nu toe. Toeval? Hopen dat jullie supermarkt wat heeft en het tuinhuisje niet lek is. Smakelijk voor zometeen en succes morgen! Liefs vanuit Eindhoven, Armijn & Raoul