Dag 14 Auer-Rivalta 110km

Italië, Avio

Wat rustig begon eindigde pittig.
Nadat we gisteravond terug kwamen van ons avondeten en na het nuttigen van een wijntje in de plaatselijke vinotheek, bleek ons rustige hotelletje te zijn overspoeld door een bus Oostenrijkers. Aan de bar was het een dolle boel met liters bier en sterke verhalen.
Aangezien wij met een serieuze missie bezig zijn hebben wij dit feestgedruis uiteraard links laten liggen en hebben we onze bedjes opgezocht.
Vanmorgen bleek het totaal bewolkt te zijn, iets wat we de laatste dagen niet meer hadden meegemaakt.
Na het prima ontbijt was de bewolking alweer verdwenen en de thermometer wees al 12 graden aan dus de winterkleren konden in de tas blijven.
Nadat we waren uitgezwaaid door 50 dolenthousiaste bejaarde Oostenrijkers vervolgende we onze route.
Gelukkig verlieten we al snel de laatste appelgaarden en ging de route vandaag verder langs rivier Adige.
De wind sliep nog (met de nadruk op nog) en het werkelijk schitterde fietspad liep licht bergaf langs olijfbomen en menig druiventrosje door de schitterende vallei.
In het plaatsje Neumarkt werden zelf het aantal fietsers geteld die hier jaarlijks langs komen. ( helaas op de foto niet zichtbaar maar het waren er dit jaar al 250.000)
Even verder verlieten we sud Tirol en daarmee ook het Duits sprekende taalgebied, maar niet het prachtige fietspad.
De dagelijkse versnapering werd vandaag genuttigd in Trento en was van super kwaliteit😀
Via Roverto vervolgden we onze weg en na een kleine omleiding en een kleine pauze maakten we ons op voor de laatste 35km.
De wind was inmiddels ontwaakt en werd steeds krachtiger, op zich geen probleem maar als je hem tegen hebt is het minder plezierig. Uiteindelijk werden het nog 25 zware kilometertjes tegen windkracht 4 tot 5 in.
Bij het enige klimmetje van de dag 200 meter 12% was er op de top ook nog een valpartij in het peleton.
Bij een scherpe draai boven op de top verloor Esther even de macht over het stuur met als gevolg.... een asfalt inspectie van heel dicht bij. De eerste diagnose waren een paar tandwieletjes in het onderbeen en een pijnlijke arm.
Gelukkig viel de schade mee en konden we onze weg vervolgen naar Rivalta.
Na een warm onthaal met een glaasje vino in agriturismo al palazzo lekker gedoucht en de wonden gelikt, er blijkt ook nog een flinke blauwe plek te zitten op het bovenbeen.
Nu eerst maar eens de inwendige mens versterken en dan op tijd naar bedje.
Hopelijk valt de schade mee en kunnen we morgen weer rustig verder richting Montagnana.

Pelleboers weerupdate:
Na een bewolkte start kwam de zon alweer snel tevoorschijn, uiteindelijk liep de temperatuur weer snel op naar 25 graden.
De wind was vandaag behoorlijk tegen ons.

Tot morgen maar weer,
Esther en Pascal

Oeps, dat is niet best. Hopelijk valt het morgen idd mee. Beterschap🍀

Anke Alzer 2018-09-29 20:22:43

Verder fietsen, door een mooi landschap. Hopelijk heb je niet al te veel hinder van je inspectie. Het beste er mee. Pa.

Pa de Wit 2018-09-29 21:49:53

Esther, hopelijk valt het mee en kun je morgen ondanks de “pijntjes” jullie prachtige tocht vervolgen. Ps. Wat schrijf je dit voorval toch charmant op, Pascal:-)