Dag 19 Pianoro-San piero a Sieve 72km

Italië, Scarperia e San Piero

Nondeju wat was het pittig maar nondeju wat was het de moeite waard!!!
Na vanochtend te zijn uitgezwaaid door de herbergin vertrokken we voor onze tocht van vandaag, na 200 meter hadden we onze dagelijkse wegversperring al te pakken dus maar een ommetje gemaakt door het dorp.
De weg liep al snel omhoog maar gelukkig maar met een procentje of 2 maar dan wel voor een kilometer of 15.
Daarna Stuurde de route ons links af en begon de pret.... 6km klimmen aan 8% boven op de top (tenminste dat dachten wij) ff lekker op een bankje genoten van het zonnetje.
Wat wij niet hadden gezien was dat na de volgende bocht de klim gewoon weer verder ging, 6km aan 4 tot 6%.
Na warempel een kleine afdaling 2,7km aan 2% ging de weg weer vrolijk omhoog, 3km aan 8% met een paar uitschieters naar 11%. Met de spreekwoordelijke tong op de schoenen kwamen we bovenaan op de passo della Raticosa. De plaatselijke bar was ingenomen door de Hells angels dus besloten we maar door te fietsen naar een volgend restaurant. Na wederom een kleine afdaling van 1,5 km liep de weg weer 3km omhoog aan 7%. Net voordat we de passo della Futo overgingen vonden we een kleine pizzeria langs de route, tijdens onze welverdiende pauze besloot er nog een koppel gebruik te maken van deze rustplaats. Al snel hadden we in de gaten dat het landgenoten waren, na een kort gesprekje bleken het de uitbaters te zijn van het hijgend hert in Vijlen. Na een half uurtje keuvelen was het toch echt weer tijd om verder te gaan en doken wij over de pas naar onder.
Na een afdaling van 5 km aan 8% over een zeer belabberde weg begonnen we aan ons laatste klimmetje van de dag, 2km aan 3 tot 6% om daarna weer heerlijk 8km omlaag te suizen tussen de cipressenbomen naar onze etappeplaats waar we eindelijk genoten hebben van ons eerste Italiaanse ijsje. Na de dagelijkse was nog even de fietsen schoongemaakt.
Nu de inwendige mens versterken en dan op tijd naar bed, morgen wacht weer een pittige etappe naar Tavarnelle Val di Pesa (alleen de naam al😀)

Pelleboers weerupdate:
Vanmorgen weer fris maar zonnig 10 graden, bij aankomst een heerlijke 25 graden.
De wind was vanmorgen nauwelijks aanwezig maar wakkerde in de loop van de middag flink aan tot windkracht 4. (Door het geslinger soms mee en soms tegen)

Ciao,
Esther en Pascal

Het is vandaag best een pittige dag geweest. Leuke ontmoeting bij de rustpauze. En het ijsje was wel verdiend. Voor morgen weer een goede tocht ge wenst.

Pa de Wit 2018-10-04 21:41:38

Handjes boven de deken....oogjes toe. En morgen gaas op die pendaal. Grusse