Dag 3 Ehnen-Raville 98km

Frankrijk, Raville

De verrassing kwam pas op het einde.
Na een ietwat onrustige nacht door een slechte matras en iets met snurken, vertrokken we vanmorgen net na achten vanuit Ehnen.
Helaas verzorgde ook deze B&B zelf geen ontbijt dus moesten we op zoek naar een plaatselijke bakker. Zoals reeds eerder vermeld had dit dorp maar één restaurant, en zoals we nu weten; geen bakker🤨
Er bleef dus niks anders over dan rustig aan de route te beginnen in de hoop dat we snel iets tegen kwamen.
Een kilometer of 5 verder was een tankstation die tevens als buurtsuper fungeerde, en uiteraard dus ook als bakker!
Aangezien het ook vandaag weer heerlijk weer was besloten we om te ontbijten aan de oever van de Moezel. ( Er zijn ergere dingen in het leven)

De route ging vandaag de eerste 40km heerlijk vlak langs de eerder vermelde Moezel, en soms dwars door de wijngaarden.
Aangezien we ons vanmorgen iets beter hadden ingelezen in de route wisten we dat we weinig restaurants zouden tegenkomen vandaag, en dus besloten we om bij de enige supermarkt op de route een kleine voorraad voor onderweg in te slaan die we ons op een bankje langs de Moezel prima lieten smaken.
Na het verlaten van de Moezel werd de route iets glooiender en ook het asfalt werd met het binnen rijden van Frankrijk een stuk slechter.
Warempel kwamen we plotsklaps toch nog een restaurant tegen, waardoor we toch nog onze dagelijkse portie koffie en gebak binnen kregen.
De dorpjes die we tegen kwamen werden steeds armzaliger, van de 20 huizen waren er misschien 5 bewoond en de rest was bouwval.
Uiteindelijk kwamen we ook aan de enige serieuze klim van de dag 2,5km aan gemiddeld 10% (op sommige stukjes wel een procent of 15)
Helaas had Esther toch het verslag van gisteren gelezen (ik dacht dat ze al sliep😃) en had mijn opmerking over het bergklassement indruk gemaakt.
Ik heb nog ff geprobeerd om in het wiel te blijven maar mijn tong hing al snel op het voorwiel waardoor ik nog meer vaart minderde.
Uiteraard werd ik ook op de gevoelige plaat vastgelegd toen ik puffend boven kwam.
Maar goed, ik heb in ieder geval één dag kunnen genieten van de voorsprong in het bergklassement 😃
Na nog wat op en af gefiets kwamen we na 98km aan in Raville, jullie kunnen wel raden hoe dit dorp eruit ziet.....20 huizen en...1 van deze huizen is onze B&B.
Met knikkende knieën toch maar aangebeld, maar helaas ging er geen deur open.
Gelukkig is Esther de Franse taal een beetje machtig en uiteindelijk kwam de eigenaar toch maar 'ns aan sloffen. Inmiddels kwam er nog een Limburgs koppel op de fiets aan en mochten wij om de beurt naar binnen.
Hier viel onze mond open van verbazing, een werkelijk prachtige B&B met alle faciliteiten (lees koud bier en wasmachine en nog een hoop andere minder belangrijke dingen)
Zelfs voor het avondeten wordt gezorgd, en ook het ontbijt voor morgen is geregeld.
Nu dus nog ff lekker in de tuin zitten en jullie een beetje op de hoogte houden van onze tocht.
Morgen hebben we op papier een korte rit van 86km, maar je weet maar nooit😂

Sabientjes weerbericht:
Vanmorgen een strak blauwe lucht en een graad of 14, in de schaduw een stuk frisser.
Vanmiddag af en toe een klein wolkje maar behoorlijk warm met 30'
De wind kwam vanmiddag ook opeens opzetten, soms mee en soms tegen.

Keske toe en Keske oape, en vuür sjtraks lekker sjlaope
Esther en Pascal

Woohoo! Goed bezig jullie, nu lekker genieten🌞 ziet er heel gezellig uit zo♥️ Dikke knuf uit Huissen

Rafael en Silke 2021-09-06 18:43:43

Leuk om te lezen 😁

Els 2021-09-06 18:59:51

Heerlijk zo’n luxe B&B Geniet er lekker van want je weet nooit wat je verder tegen komt😜

Anke Alzer 2021-09-06 19:01:28

Ziet er goed uit veel succes bij het vervolg lees met plezier jullie ervaringen.

Jacques 2021-09-06 19:15:08

Flink stuk gehad vandaag, maar ziet er allemaal heel mooi uit! Heel fijn ook dat jullie een fijne B&B hebben 😊 rust lekker uit en heel veel succes morgen verder met de tocht! Groetjes Isha en zenci🐶

Isha 2021-09-06 21:09:58

Fijn om te lezen dat het goed gaat! Veel plezier en succes morgen!

Milan 2021-09-06 23:04:58

Weer geweldig geschreven. Geniet van jullie goeie B&B Succes morgen

Danielle 2021-09-06 23:24:33

Mooie foto's en leuke verhalen. Fijn dat het weer voorlopig nog goed blijft. Nog veel plezier en ben voorzichtig.

Rob Pantani 2021-09-07 09:31:05

Goeie beelden weer! Wij zijn benieuwd naar de winnaar van het bergklassement aan het einde van deze wielerronde. Gaat het nog spannend worden, of toch niet? Succes met de volgende etappe! Liefs, Armijn & Raoul

Armijn en Raoul 2021-09-07 09:56:39

Geweldig respect voor jullie , op naar de volgende dag succes

Hellen 2021-09-07 11:18:25

Bij de foto van Pascalle in de tuin hoort eigenlijk te staan doen alsof ik schrijf maar eigenlijk uitrusten en op adem komen.......

Piet 2021-09-07 20:10:46

Heerlijk om jullie belevenissen te volgen en we genieten met volle teugen ervan.👌😎