Dag 8 Utting am Ammersee-Garmisch-Partenkirchen 85km

Duitsland, Garmisch-Partenkirchen

Een dag zoals een feestdag hoort te zijn😀 .....een jarige, taart, mooi weer en cadeautjes.

De dag begon met een prima ontbijt in een n beetje over t paard getild hotel zullen we maar zeggen. Buiten regende het maar volgens vriend Pelleboer zou het rond 9 uur weer droog zijn, aangezien we vandaag maar 80km zouden fietsen konden we dus rustig even wachten tot het droog werd.
Zoals altijd had Pelleboer gelijk en rond 9 uur kwam voorzichtig het zonnetje door. Warm aangekleed vertrokken we rond half 10 wel nog op een natte weg.
Al snel bleek de warme kleding ietwat overdreven te zijn, het was inmiddels al een graad of 20 en de stoom kwam van het asfalt af. Snel even langs een minder drukke weg een kleine striptease gedaan en toen weer snel verder.
De Alpen kwamen steeds dichter bij en de uitzichten werden steeds mooier. Bij Weilheim was inmiddels de plaatselijke patisserie verwittigd en konden we aanschuiven voor de verjaardagstaart van Esther. Daarna (helaas via heel veel onverharde paadjes) langs het water verder richting Garmisch. Na een paar tussenstops met werkelijk prachtige uitzichten en steeds beter weer bereikten we ons einddoel. Vandaag hadden we (ook in verband met de verjaardag van Esther en de rustdag van morgen) alvast een beetje meer luxe geboekt, wat we niet wisten was dat dit hotel onder aan de skischans van Garmisch lag.
Misschien tijdens onze rustdag van morgen eens n sprongetje wagen😀
We gaan nu ff samen een feestje bouwen, misschien melden we ons morgen nog als er iets te melden valt anders spreken we ons weer op dinsdag.
Geniet ondertussen van de prachtige foto’s😀

Pelleboers weerupdate:
Zoals gezegd regende het vanmorgen voor het vertrek.
Vanaf half 10 is het gestopt met regenen en trok de hemel open, uiteindelijk was het vanmiddag in Garmisch zonnig en 26’
De wind was zwak windkracht 2 en waarempel meestal mee.

Tot weer ns wat is,
Esther en Pascal

Geniet van jullie wel verdiende rustdag morgen, en jullie feestje vanavond 🎉🍷🍺